fredag 12. november 2010

I ♥ Lotus



Opp igjennom årene som ivrig loppemarkedgjenger har jeg samlet opp en del ting jeg synes er fine. Cathrineholm er det etterhvert også ganske mange som synes er fine, og dermed er det også blitt stadig vanskeligere å få tak i disse flotte gjenstandene designet av Grete Prytz Kittelsen på loppemarked. De er ofte sortert ut fra de vanlige kjøkkenavdelingene til auksjon e.l.

Derfor er jeg egentlig ganske fornøyd med min samling, hvor nesten samtlige er kjøpt for en relativt billig penge på loppemarked, gravd fram fra diverse esker. Et par har jeg riktignok arvet, og et par har jeg kjøpt på markeder (for maks 300kr).
Selv om jeg synes disse bollene og grytene med Lotus-mønster er helt utrolig fine, så er jeg ikke en av de som gidder å betale flere hundre kroner for en Cathrineholm bolle på auksjon eller FINN. Da er lykken større å gjøre gode loppekupp, synes jeg..







Men dette er ikke alt, for på hytten min på Sørlandet har jeg nemlig enda mer.. Men det får jeg heller vise en annen gang (for der er det vinterstengt).

3 kommentarer:

  1. Hjertet mitt står i brann!!!!! <3
    EEEEEElsker samlinga di! Jeg får lyst til å slenge et av bildene som bakgrunnsbilde på pcen (skal ikke gjøre det). Frister å blogge samlinga mi også ;)
    Søt blogg forresten

    SvarSlett
  2. SÅ MYE FINT!!! Digger cathrineholm sin lotus serie!! Synd jeg ikke har funnet noen enda, men det kommer nok :)

    SvarSlett
  3. HERLIG FLOTT!! ;) misunerlig ;) ;) ;)

    SvarSlett