mandag 24. januar 2011

Bokstavlek og l a s e r


 Kontoret til Skjeggemannen har kjøpt seg laserkutter. 
Dette er en kraftig laser som kan risse eller skjære i papp, akryl, finer eller MDF-plater. 

Mulighetene for hva man kan lage er grenseløse, 
ihvertfall i mitt hode.
For å teste ut denne vidundermaskinen kuttet vi i helgen ut et sett med
bokstaver og tall i MDF.
Utrolig nøyaktig ble det, og såå fint.
Jeg har så mange ting jeg har lyst til å prøve ut..
Må bare øve opp noen kunnskaper i et tegneprogram først. 



Som jeg nevnte i dette innlegget fra julen er disse trærne et eksempel
på hva man kan lage med en laserkutter. 


Slenger også med et eksempel på en modell 
Skjeggemannen og noen kolleger lagde i forbindelse
med en konkurranse. Her er laserkutteren brukt til å skjære ut delene. 

Bilde herfra

Lurer på hva jeg skal lage først..
Dette blir spennende:-)  

7 kommentarer:

  1. Så spennende med ny laserkutter. Her er mulighetene sikkert uendelige. Så fin blogg du har - legger meg til som følger :-)
    Klem, Sølvi

    SvarSlett
  2. Fantastisk! No kjente eg at eg blei veeeeldig ivrig her!! Så mange fine ting ein kan lage! Kanskje eg rett og slett kan bestille ting frå deg?

    Fin mandag til deg!

    SvarSlett
  3. Så utrolig fint det ble :-) Er det finer du har brukt der eller? Kjæresten min er sveiser og har også laserkutter på jobb, fantastiske greier med uendelige muligheter! Men jeg har ikke funnet på noe gøy med den ennå da, men det kommer nok!

    SvarSlett
  4. Laserkuttere er fantastisk! Utrolig fine bokstaver.

    Vi har en her på skolen som jeg har tenkt å benytte meg av før jeg slutter, men jeg har så mye å gjøre akkurat nå at jeg ikke kan forsvare å drive med utforsking av den når jeg strengt tatt ikke har behov for det i prosjektet jeg jobber med;)

    Men jeg har lagd meg en liten idémappe med bilder og tanker om alt man kan gjøre. Så vi får se til våren hva jeg får til!

    Ha en finfin dag!

    SvarSlett
  5. Så kult! Mulighetene er jo uendelige her!! Gleder meg til å se hva du klekker ut;)

    SvarSlett
  6. Hvor får en kjøpt en slik laserkutter?

    SvarSlett
  7. Hei Anonym.
    Kontoret til kjæresten min (www.loft33.no) har kjøpt sin laserkutter/-brenner gjennom finn.no. Det er en ganske stor maskin, som krever mye plass og skikkelig avtrekk. Jeg er ikke sikker på hvor man får kjøpt en ny, men de er nok ganske dyre og kan koste flere hundre tusen.

    *Louise

    SvarSlett