tirsdag 1. februar 2011

Bonytthjemmet fra 1979

Stue og arbeidsrom i et rom, adskilt av en skillevegg midt i rommet. Og en knallfin taklampe! 

I helgen var vi på Folkemuseet på Bygdøy. 
Perfekt sted for barn å løpe rundt ute, 
samtidig som det er litt spennende ting å se på for de voksne også.  

Jeg synes den mest spennende utstillingen er den i OBOS-gården.
Dette er en bygård som tidligere lå i Wesselsgate 15, like ved der Pilestredet Park er idag.
I denne bygården er det innredet ulike leiligheter med stiler fra forskjellige tidsepoker.  
 
 Mine favoritter er "Bonytthjemmet" fra 1979 og "Teak, TV og tenåringer" fra 1965.
Veldig morsomt med slike tidstypiske hjem, 
og masse inspirasjon for en retroholiher som meg:-) 
Jeg tok noen bilder fra begge leilighetene, og første innlegg ut er leiligheten fra 1979.
Et innlegg om 1965 kommer senere i uken.

Bildene har jeg tatt selv og er nok av litt tvilsom kvalitet fordi de er tatt gjennom pleksiglass:-) 


Enda en stue, og hos folkemuseet varer tydligvis julen til påske(nesten)..

Hovedsoverom

Inngangsdør og kjøkkenet.

3 kommentarer:

  1. Så artig! Har ikke vært der tror jeg, kan ikke huske det i hvert fall. Har jo røra rundt på de ulike museene på Bygdøy flere ganger men..
    Kan tenke meg at det ga mye inspirasjon ja :-)

    Ha en fortsatt fin tirsdagskveld!

    Klem fra Lindis, Min Lille Hule

    SvarSlett
  2. Så gøy!! Har en award til deg i bloggen min :)

    SvarSlett
  3. Så morsomt å se!! Takk for at du delte:))

    SvarSlett