onsdag 2. februar 2011

Teak, TV og tenåringer - 1965

Kjøkkenet. Det er visst fortsatt litt jul her også.. 

 Her er leilighet nummer to fra OBOS-gården på Folkemuseet.
Denne viser en typisk leilighet fra 1965
"Konstruksjonen er bygget opp rundt en «storyline» 
– fortellingen om en fiktiv familie «Dahl»: far, mor, tenåringsgutt på 15 år og jente på 8 år"  

Barnerommet. Legg merke til de to bildene over skatollet, sånne har vi også på barnerommet vårt. Se bare her.

Teak, teak, teak = stuen (puh, litt mye av det gode kanskje?)

Ganske mye teak på soverommet også.

Veldig fin denne leiligheten også
men jeg merker at selv om jeg er veldig glad i 60/70 - talls ting 
så hadde det nok blitt litt for mye av det gode å bo i et slikt totalgjennomført hjem...
Da er det bedre å plukke ut de gode tingene fra perioden 
og heller kose seg med dem:-)

7 kommentarer:

  1. ÅÅÅ. så kult å se. Dit må jeg reise med brannmannen og Fabian en dag asså. Kjempefint innlegg til inspirasjon. Boken blir sendt i morgen;))

    SvarSlett
  2. Det kjøkkenet kunne eg faktisk tenkt meg :o)
    Og masse flotte møbler da, men hadde kanskje blitt litt anderledes om de hadde flytta inn hos meg ;o)
    De sku fått det skikkelig godt da :o)

    Du må forresten værr den mestvinnende her i Blogglandias lotteriverden! Syns eg ser navnet ditt litt vel ofte eg ;o)
    Gratulera med alt velfortjent som komme din vei :o)

    SvarSlett
  3. Stilig! Har hørt at dem er plaget med tyveri på museet, det er så mange som synes tingene er fine (bare se på Cathrineholm tekannene!) - kan forstå at folk begynner å klø i fingrene...

    SvarSlett
  4. Hehe.. Det kjøkkenet ligna faktisk ganske mye på mitt :-) Det KAN faktisk bli litt mye teak ja, selv er jeg veldig svak for det. men er nå i ferd med å modernisere huset litt.

    SvarSlett
  5. ÅH! Så masse kult!!
    btw..you've been awarded;)

    SvarSlett
  6. Oi, morsomt og flott! Skikkelig svak for den perioden jeg altså;) Men kan kanskje blir for mye av det gode om ALT er i teak;) hihi *smiler*

    Likevel er jeg en skikkelig teak-jente! bare brukt, ikke nye ting...det er fy fy, siden teak ikke er en bra tresort å bruke med tanke på miljø...regnskog og allt det der...med mindre det er fra et sertifisert sted, der de ikke driver skadelig hogst....Dagens moralske dose;)Loppis-teak derimot..Åh! Smelt!;) Love it!:)

    Skikkelig lyst på flere gjenstander på bildene der jeg altså;) Særlig teak-spisestolene! Og cathrineholm-stæsj er jo ALDRI å forakte!;)

    Klem klem

    SvarSlett