fredag 11. mars 2011

Jeg vant lampe hos Futura!


Tidligere denne uken var jeg så utrolig heldig å vinne en Ra lampe fra Futura. 
Å vinne noe slikt er egentlig ganske ufattelig for meg, jeg ville nemlig ikke hatt muligheten til å kjøpe en ny designerlampe med mitt student-budsjett. Dermed blir kanskje gleden enda større.

Nå har jeg fått hengt opp lampen over spisebordet på kjøkkenet, og er veldig fornøyd. 
For jeg synes det ble så lekkert:-)

 Tusen takk, Futura

Jeg kopierte litt info om Ra lampen fra Futura- bloggen: 
Den første skissen til Ra lampen lagde Piet Hein i 1931 bare 25 år gammel, og det er fantastisk å se hvor moderne og tidløs den er i dag 80 år senere! Lampen blir i dag produsert av hans sønn Hugo Piet Hein etter Piet Heins originale skisser basert på hans matematiske utregninger for isoluxflater som reflekterer lyset jevnt og effektivt uten å blende.





Jeg anbefaler alle å ta en titt på Futuras blogg eller nettside, her er det virkelig mye fint!
Og vet dere hva? Nå har de SALG på en masse produkter. Så hvis du går rundt og tenker på å kjøpe deg en ny lampe er sikkert dette et bra tidspunkt for å kjøpe en:-) 
Det hadde ihvertfall jeg gjort (hvis jeg hadde hatt råd da, og ikke akkurat hadde vunnet en ny lampe)  ;-)


Earlier this week I was so lucky to win a Ra pendant designed by Piet Hein from the wonderful mid-century design shop Futura. Now it's hanging in our kitchen. Look how beautiful it is!

22 kommentarer:

  1. Gratulera sååå masse!
    Velfortjent. Det var nå ekstra kjekt at du vant då må eg sei :o)

    Så fin den var og da.
    Håpe helga blir fin og :o)

    SvarSlett
  2. gratulerer med både lampe og liebster! lampen passet perfekt på kjøkkenet deres. virkelig.
    ha en herlig helg!

    SvarSlett
  3. Gratulerer så mye med gevinsten!*smil*
    SSynes det er kjempe stas at akkurat du vant-særlig når jeg ser hvor lekkert den glir inn i interiøret på kjøkkenet ditt! Den passet jo perfekt!*smil*

    ...da er nytt innlegg om pastellkoppene inne hos meg. Helt forelsket...*blunkesmil*

    Ønsker deg og dine en flott helg!
    Klem fra meg

    SvarSlett
  4. så flot et køkken med alle dine ting!

    SvarSlett
  5. Gratulerer! Heldiggrisen!

    God helg!

    SvarSlett
  6. Knallfin, og passet jo helt perfekt hos deg!
    Gratulerer!!

    SvarSlett
  7. Den passet jo bare så fint inn hos deg da, ha en flott helg som kommer. Klemmer fra Wilhelmine

    SvarSlett
  8. Heldig du var da!!! Nydelig farge du plukket (?) ut!!!!

    SvarSlett
  9. Gratulerer! Dritfin var den!!:D

    Fredagsklem!:)

    SvarSlett
  10. Snakk om vinnerlykke!

    Heldiggris.

    (litt misunnelig)

    SvarSlett
  11. Heldige du!! Den var superduperfin...
    Gratulere maaaase!! ;)

    SvarSlett
  12. Så heldig!Grattis:)
    Den var kjempe fin - herlig form!

    SvarSlett
  13. Knallfin lampe! Gratulerer så mye med flott premie!

    SvarSlett
  14. FYTTI for en NYDELIG lampe!!
    Den der er en absolutt favoritt.
    Du var en verdig vinner.
    Så glad på dine vegne!!

    SvarSlett
  15. WOW! Så kul! Den passet jo PERFEKT inn på kjøkkenet ditt:D Grattis!

    SvarSlett
  16. Grattis! så fiiiin gave! Lampa passet jo helt perfekt hos dæ jo!

    SvarSlett
  17. så heldig!!
    ..og du fortjener det!
    da slipper du å være så lei deg for den gule lampa som din far ikke ville "gi fra seg" også :)
    gratulerer!

    SvarSlett
  18. For en heldiggris, det ble nydelig hos deg! :D

    SvarSlett
  19. ÅÅåå fytti så fin:), gralla med lampen:).
    Ha en fin lørdag
    Klem

    SvarSlett
  20. Wow, gratulerer! :) Den passet jo perfekt inn hos deg!

    SvarSlett
  21. å vilket fint kök!
    finfina bilder och trevlig blogg,
    jag kommer tillbaka!

    ha det gott!

    SvarSlett
  22. Hvem er du? Og hvor har du vært hele mitt bloggeliv??? Legger meg til som følger NUH, du har jo alt jeg elsker her inne.

    SvarSlett