mandag 11. april 2011

Flere loppefunn

På lørdag ettermiddag på vei til lekeplassen, etter lopperunden, ble det jammen en tur innom Vestkanttorget også. Der fant jeg denne lille røde skålen designet av  danske Laurids Lønborg. Den måtte jeg bare ha, og 75 kr var en overkommelig pris. Synes den minner litt om Krenit-skålene, men jeg tror ikke denne er ekte emalje. Fin var den uansett.
Så over til det jeg fant på loppemarked: En liten petrol farget speilemalje skål fra Cathrineholm
Glade plastbokser, en gul til smør og en lang fra Erik Kold til spaghetti.
Flere kofferter til barnerommet, en glad klokke fra 1981, en liten gris, masse Duplo (viser bare noe her) og et Playmo tre.
En lekekasse med disse søte figurene utenpå, men den trenger litt vasking og fiksing, så den får dere heller se i sin helhet når den kommer på plass på barnerommet.

Vi var på tre loppemarkeder på lørdag, det første (som alltid er min favoritt) var også det beste. Der var vi når det åpnet og fant mye fint. Bildene over viser kun et utvalg av helgens fangst. De andre to loppisene var ganske utplukket når vi kom, og det var kanskje ikke så rart ettersom det var en time etter åpningstid. Så det ble ikke store funnene der. 
Men jeg er fornøyd jeg, og barna er fornøyd med mange nye fine leker. Det er gøy. 

Forresten så synes jeg det er så utrolig GØY med loppemarkedsesong i bloggverdenen, 
jeg sitter og fryder meg mens jeg leser alle de FINE innleggene som kommer hver helg.  
Ofte blir jeg litt misunnelig også;-) 

Ønsker en god uke til alle som er innom:-)



Flea market finds from this saturday. 

12 kommentarer:

  1. Utrolig fin Cathrineholm-skål! Og de plastikkboksene...digger!

    SvarSlett
  2. Fine funn, spesielt Cathrineholm skålen. Skikkelig fangst må jeg si :)

    SvarSlett
  3. Så mye flott da!! Det er så gøyt å gå på skattejakt:) Noen ganger finner man ingenting, og andre ganger det utroligste. Jeg var innom en bruktbutikk forrige uke, og var på vei ut igjen uten å finne noe fristende, da en skjønn Turi-design tallerken i Victoriamønsteret lyste mot meg i en kurv . Elsker sånne øyeblikk:)

    Ha en fin kveld!
    Klem:)

    SvarSlett
  4. Fin fangst! E det ikke gøy??? kjenne æ blir helt i hundre av å finne skatter av rare slag :)

    SvarSlett
  5. Så mange fine skatter:), dere er heldige som bor en plass det er mange loppemarked:), her i stavanger er det få loppemarked, litt abstinenser kjenner jeg;).
    Klem

    SvarSlett
  6. for noen flotte lopper du har funnet! herlig!
    og jeg er helt enig med at det er kjekt å følge med hvilke lopper som beveger seg i området.
    gleder meg til å se dine neste funn ü
    ha en god uke!
    klem m

    SvarSlett
  7. Helt enig i at det er utrolig morsomt å se hva andre finner på loppemarkedene, også gøy å se hva andre jakter på.

    Må si du har teft for Cathrineholm, jeg finner aldri en eneste én, det vi har er etter mine besteforeldre. Men du har kanskje allerede vært der før meg og SNAPPA det til deg!

    Ha ei fin uke :D

    SvarSlett
  8. Woooow, så utrolig kult! SÅNN loppis vil jeg også ha, hihi. Mitt flotteste funn her i helgen var en olden-skål, liten sådan, og den var egentlig alt for dyr til å komme i kategorien loppis-funn synes jeg... Ja, ja. Det er nok "straffen" for ikke å komme tidlig den første dagen, men jeg måtte jobbe på lørdag jeg...

    Jeg er ikke misunnelig tror jeg, bare bittelitt. Hihi.

    SvarSlett
  9. Så mange fine bruktfunn du har gjort. Liker spesielt godt koffertene, synes de er nyyydelige :)

    SvarSlett
  10. Hvor er dette første loppemarkedet da, om man kan spørre? Noen er med loppis som de er med multe-stedene og hjortejakt-markene sine; veldig private :D
    Elsker loppis! Gleder meg allerede til 7.mai helgen, spes med tanke på Ekebergslettas marked. Fantastisk sted!
    /Hanne

    SvarSlett