tirsdag 5. april 2011

Helgens lopper - 3

Lampen som viste seg å være et skikkelig kupp


 Ja, her er nok et loppeinnlegg (det blir nok mye av det fremover).

Denne lampen kjøpte jeg også på loppemarkedet på lørdag. 
Ble veldig glad da jeg fant den for den var veldig pen, og så ganske gammel ut. 

På tur på søndag så jeg akkurat lik lampe i vinduet på en brukt/antikk butikk her på Majorstuen. 
På mandag tok jeg turen innom butikken, og damen der kunne fortelle meg at nå hadde jeg gjort et skikkelig kupp, dette er nemlig en nattbordslampe fra 1930-tallet som er ganske sjelden å få tak i, prisen de skulle ha for den i butikken var 1500 kr!  
Jeg betalte 100 kr for min på loppemarkedet (noe jeg der og da synes var litt overpriset)...

Gjett om jeg ble glad!
Ingenting er bedre enn å gjøre et skikkelig loppe-scoop:-)  
(materiell glede)  



I bought this lamp at the flea market this Saturday, for 100 kr. Yesterday I found out that this lamp is from the 1930s and is worth 1500 kr. I'm so happy, nothing is better than a real bargain!

17 kommentarer:

  1. Så kjekt! Artig å høre om folk som har gjort sånne flotte kupp - vel unt! Tipper lampen får hedersplass?
    Fin dag til deg.
    Klem

    SvarSlett
  2. ..ja, disse lampene er unike!!
    Super kule :)

    ... Jeg ELSKER denne tiden av året her inne i blogg-land.. Er jo så vanvittig mange loppemarkeder rundt om kring, og da følger loppe-innleggene på ;)

    HERLIG å se alle skattene ;)

    SvarSlett
  3. Nydelig lampe!! Heldige du! :)

    Nei, jeg må nok komme meg på loppis til helga for nå overgår kriblingen i magen det meste her...smil...

    SvarSlett
  4. grattis!
    jeg har en selv, den er arvet av svigerfar...
    blir mer og mer glad i den!

    SvarSlett
  5. Ej, hvor skægt. Jeg har en gammel loppelampe der minder meget om din i faconen. Min har bare et noget ældre look haha.. Tillykke med den :)

    SvarSlett
  6. Grattis med supert kupp! Loppekupp er toppen!

    SvarSlett
  7. Wow, for et kupp!! Grattis, det aller beste er jo at det er en utrolig kul lampe : D

    SvarSlett
  8. Så flott!! :-) Fin va an òg!!

    SvarSlett
  9. et riktig så godt kupp! grattis.

    SvarSlett
  10. kul va den!! til helgen e det min tur å loppe litt! de to store korpsene i byen har loppis og gjett om æ e klar!!

    SvarSlett
  11. Stilig lampe! Det er så gøy å finne slike ting. Sesong for det nå:)

    P.s det ligger en award til deg på bloggen min!
    Klem:)

    SvarSlett
  12. Oi så gøy! Skikkelig kupp-og så NYDELIG! Sånn skulle jeg så gjerne hatt merker jeg*smile* Tror den blir super flott hos deg!

    ..tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg altså-gøy å høre at bildene og ideene mine blir verdsatt...blir så glad jeg*smile*

    Ønsker deg en flott dag, søte deg!
    Klem fra meg

    SvarSlett
  13. Åh, utrolig fin lampe.
    Utrolig masse andre flotte loppiskupp du har gjort deg i det siste også.

    SvarSlett
  14. Holy crap, for en heldiggris!! :D

    SvarSlett
  15. For en fin lampe !! Artig at det viste seg å være et godt vintage kjøp:)

    SvarSlett
  16. HAHAAAAAAAAAAAA! jeg har også en sånn! vi er kule!! den er HELT lik. hurra!

    SvarSlett