fredag 29. april 2011

Pax


Fine bokomslag fra Pax forlag, fra 1968 og 1970.
Jeg liker både fargene og mønstrene.
Og ja, selvfølgelig har jeg lest bøkene også, da jeg gikk på videregående...

 Nå tenker jeg at jeg har lyst til å finne flere liknende bøker fra Pax fra 60/70-tallet på loppis i helgen. Mest på grunn av de fine illustrasjonene som jeg mistenker at kan finnes der ute. 
Er det overfladisk?

Andre ting jeg liker for tiden er: 
* Little Nordic - skandinavisk designside for foreldre og barn (via  Foreldremanualen)
*Stavangerflint - Inger Waage - nettside med en oversikt som er kjekk å ha før helgens lopperunde (via what's blogging my view)
* Eames House bird - Åå, som jeg ønsker meg en slik!  
                                       (men den finner jeg vel neppe på loppis) 




Book covers from Pax Publishing (Norwegian) from 1968 and 1970. I like the colors and the illustrations. I'm going to two flea markets this weekend and I hope to find more beautiful books. 
Is it superficial to judge a book by its cover?   
For some other things I like right now, view the links above. 


OPPDATERING: det er faktisk helt tilfeldig at jeg kommer med et innlegg med en anarkistisk lesebok på en dag hvor monarkiet blir feiret i England;-)

6 kommentarer:

  1. Åja, de er utrolig fine de gamle Pax-pocketene. Bokhyllene hjemme hos mamma og pappa er fulle av dem...

    SvarSlett
  2. Hei! Jeg fant bloggen din kl 2 om natta ( kunne ikke sove...) og jeg liker den fortsatt ved dagens lys ; ) Disse er noe kjempe fine bokomslag. Lykke til med loppis funn i helgen!

    SvarSlett
  3. Nydelige covere på de bøkene altså! Så enig, så enig!*smile*

    Ønsker deg og dine en flott helg!
    klem fra meg

    SvarSlett
  4. Åh, precis min smak! Väldigt snygga!

    SvarSlett
  5. Absolutt ikke overfladisk å samle på bøker pga bokomslag! Jeg og mange flere i min bransje gjør det samme. Det er både samlerobjekter, kan være dekorasjon og ikke minst sier de mye om tiden de er lagd i. Som små tidskapsler. Jeg bruker de også som referanser/inspirasjon om jeg skal lage bokomslag, illustrasjoner, sette typo osv

    Og så blir de enda vakrere når de er litt slitt;)

    Lykke til på lopperundene! Jeg tar en rolig helg uten skattejakt, må puste ut etter innlevering av masteravhandling.

    God helg :D

    SvarSlett
  6. ..psssst....give-away inne hos meg*smile*

    SvarSlett