søndag 29. mai 2011

Flere loppefunn


Det ble loppemarked-tur denne lørdagen også. Siden bæremeis ikke var et alternativ denne helgen var svigerforeldrene mine med, farfar passet barn, mens farmor som (også har loppedilla) gikk på jakt sammen med oss. 
Dette er min fangst. Jeg fant en skoleplansje, en dansk Krenit kjele, tre Stavangerflint brikker (i utgangspunktet helt feilfrie, inntil klønete meg klarte å snuble i trappen og knuse den ene, veldig irriterende!), en fin, gammel lommelykt, flere bokstavklosser (med mange bokstaver jeg ikke hadde fra før), og en rull med hyllepapir. 
  


Nærbilde av de søte brikkene, 'Ud efter øl', Dekor: Gro. (er scannet, så fargene ble litt rare)

Yesterday''s flea market finds. 

13 kommentarer:

  1. åååå SUKK!
    har du funnet skoleplansje du'a?
    jeg er misunnelig!
    kult slitt var den også.
    kos deg med funnene!

    SvarSlett
  2. disse brikkene er veldig kule! veldig 70 tallet ...ikke sant? du er kjempe flink til å "se" de gode loppene!

    SvarSlett
  3. Jeg bøyer meg i støvet og tar bølgen...hurra!!! Hvordan i all verden klarer du å finne disse vakre skattene Louise?! Jeg har lett etter sånne bokstaver i mange år og aldri funnet de. Måtte krype til korset og kjøpe de hos Hviit før ungene flytter ut ;)

    Jeg var også ut på loppis en tur idag...Fikk faktisk takk i noen skatter jeg også, men får ikke vist de. Pc`n er på reparasjon og gidder ikke sette meg i hvordan redigering og nedlasting av bilder skal gjøres på denne lånepc`n...

    Go søndag te dæ fra mæ...Klæm

    SvarSlett
  4. åh!*sukk*
    ...nydelige ting, som vanlig...herlig den skoleplansjen og de klossene! Litt små betatt*smile*

    ..ønsker deg en flott søndag videre*smile*
    Klem fra meg

    SvarSlett
  5. For noen fantastiske funn du har kommet hjem med! Je
    Grattis med fangsten! :)

    SvarSlett
  6. Grattis med funn!

    TIPS: Det finnes forresten masse slike bokstavklosser på Etsy: http://www.etsy.com/search/vintage?search_submit=&q=Wood+letter+blocks

    Ü

    SvarSlett
  7. Det er så gøy å se alle loppefunnene søndag kveld;) Det er så tilfeldig hva man kommer over, hva man ser og ser etter på disse loppisene.

    Digger plattene av «Gro», visste ikke at Stavangerflint hadde en dekoratør som het Gro engang. Jeg har jakta mest på Inger Waage. Må være blomstertobakk han har i pipa si han der skjeggen;)

    SvarSlett
  8. Hei søte du*smile*
    ..du jeg kjører en utfordring inne hos meg nå! Kanskje du kunne tenke deg å henge deg på??*smile*
    ..du har sikkert et eller annet med prikker på?*blunkesmil*

    Ønsker deg en flott dag videre, søte du!
    Stoor klem

    SvarSlett
  9. WOW, for noen funn!!!! Knallbra :)

    Finfine polkadotter i innlegget over også :)

    SvarSlett
  10. hei hei
    takk for hilsen nå og før inne hos meg.
    koselig blogg du har
    jeg legger meg gjerne til som følger! :)
    heldige du med den fine Ra-en! :)

    og så så mange fine loppisfunn!

    det bildet du spør om er leeenge siden jeg fant,
    kanskje har jeg merka det feil.
    eller så var det på klick.no.
    sorry. det var vel kanskje ikke til så mye hjelp. det var i alle fall i en artikkel om en med retrolampedilla :)

    god langhelg(?) til deg
    klem fra Åpent hus

    SvarSlett
  11. så mye fint du har funnet! du har forresten vunnet give away'n hos meg : ) send meg din adresse til kariannemarstein@gmail.com

    SvarSlett