fredag 13. mai 2011

IKEA anno 1970

Jeg prøver igjen med samme innlegg som igår. 
Det ble som hos så mange andre slettet pga problemer hos Blogger.





Jeg fant nylig en IKEA-katalog fra 1970 på loppemarked. 
Mange av dere hadde også lyst til å titte litt, så nå har jeg scannet noen sider.
 Mye morsomt her. Og litt disco stemning:-)

Jeg likte best stolen på det nederste bildet.
Hva er din favoritt? 



I recently found an old IKEA catalog at a flea market. Here are some of the pages I enjoyed the most.
My favorite is the red chair in the last picture. What's your favorite? 

15 kommentarer:

  1. Hvorfor, HVORFOR er ikke Pekka-lampen i sortimentet enda? SÅ fin!

    SvarSlett
  2. Fiiine lamper! Jeg vil se MER!

    SvarSlett
  3. Elsker slike gamle blader og bøker. Min favoritt her er den grønne henglampen :)

    OG det søte brettet på bilde 1!

    SvarSlett
  4. Gosj, hvorfor har IKEA kuttet ut disse herlighetene?!? Jeg vet om veldig mange ting i sortimentet deres nå som glatt kunne ha byttet plass med dette.

    Har du forresten kjøpt det billett til Glansdagen? Hvis ja, HURRA! Hvis nei, det synes jeg du skal! :) Fruen fra Trondheim har tatt initiativ til treff dagen før dagen: http://fruenfratrondheim.blogspot.com/2011/05/vil-dere-mtes-dagen-fr-glansdagen.html, så da går det jo an å bli litt kjent?

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  5. hehe! så kult! kunne fint hadt de møblene i huset mitt no anno 2011:)

    SvarSlett
  6. Herlig katalog-og den viser jo de herligste ting! Skulle ønske ikea hadde disse tingene ennå jeg ja*smile*

    ...fikk du hentet billetten til glansdagen i går da?hihi*blunkesmil*

    God kveld til deg og dine, frøken fryd!*smile*

    SvarSlett
  7. Kjempegøy. Jeg hadde to røde Trym-kommoder, long gone, og en rød Trym-hylle som fortsatt ligger på loftet. De kan ikke ha vært helt fra 1970, men disse tingene ble sikkert solgt i en del år. Foreldrene mine hadde de svarte klappstolene!

    SvarSlett
  8. jeg må gå for de sorte lampene. De passer liksom overalt- til og med i mitt shabby shabby hus ; )

    SvarSlett
  9. Har rukket å teste daybeden allerede! Helt perfekt for relax og noe godt å drikke :)))

    SvarSlett
  10. Se her ja, her fikk vi se litt, så moro!!!
    Ser jo nesten ut som om det kunne vært en katalog fra i dag, når man ser på diverse lamper og ting og tang, hehe..

    SvarSlett
  11. Oi, dette så da veldig ut som 2011-katalogen! Trym har skiftet navn til Vika Amon og jeg har 2 slike på arbeidsrommet! Retro is back! Som 1972-modell skjønner jeg at jeg er hotteste mote for tiden:-) I like!

    Fredagshilsen fra Maratonjenta.

    SvarSlett
  12. Da må jeg være flink og kommentere igjen da :) Det samme skjedde med mitt innlegg og det måtte reblogges!

    Så gøy å få se bilder fra katalogen!!! Og det kunne jammen i meg vært en katalog fra i dag, foruten litt uskapre bilder er det masse som er likt altså!!!

    God helg!!

    Klemmer fra Stine

    SvarSlett
  13. Vil - ha - grønne - stolen!

    SvarSlett
  14. Såååå mye tøft, likte egentlig alt :-) Hvis ikea hadde vært lure så hadde de jo bare lagd de samme møblene om igjen...

    SvarSlett
  15. Satser på at ikea kommer med sin "retro kolleksjon" en gang i nær framtid.

    Kanskje det hadde vært en idé å tipse kjeden om dette? Hmmmm....

    SvarSlett