fredag 6. mai 2011

NIB-utfordring: Festbord

NIB's utfordring i mai er festbord, og etter å ha sett det ene fine bidraget etter det andre fikk jeg lyst til å prøve selv også. Jeg må innrømme at det føltes litt merkelig å pynte et bord bare for en utfordring, men gøy var det. 
Dessuten får jeg ved å bidra presset inn litt interiør innimellom alle loppeinnleggene. 
Det meste på bordet er gjenbruk, enten arvegods eller fra loppis. Tallerkner fra Egersund, gryter fra Cathrineholm, duker og ulike vaser fra loppis, glassene heter Tapio og er Iittala fra 1954 (arvet fra mormor og morfar), kvistene med blomster har jeg plukket på vei hjem fra skolen. Klossene på tallerknene skal fungere som bordkort, i en fest for 4 er det tilstrekkelig med initialer.

Så, velkommen til mitt vår-festbord! 










My contribution to this months challenge at NIB - party table. I'm not really having a party, but with so many inspiring contributions i wanted to participate too. Welcome to my spring table!

13 kommentarer:

  1. Herlig retro vår.
    Jeg vokste opp med det serviset. Minner minner :D
    Lykke til. Fint ble det.

    SvarSlett
  2. Nyyydelig!*smile* Elsker fargene*smile*

    ....ønsker deg og dine en super helg, frøken!
    Fredagsklem fra meg

    SvarSlett
  3. Jeg ELSKER fargerike bord! Dette var bare herlig!
    Lykke til, håper du når laaangt!!

    SvarSlett
  4. Så stilig med retro festbord! Unikt og sjarmerende! Lykke til i utfordringen!

    Ha en super helg!
    Klem:)

    SvarSlett
  5. Aaaah, fine serviset!! Vi hadde likt når jeg var lita, så lei for at det for ørten år siden ble kasta!

    SvarSlett
  6. ...du, frøken..har du tenkt deg på glansdagen til nib eller? *smile*

    SvarSlett
  7. kult med lekeklosser som "bordkort"! den ideen må jo bare stjeles : )

    SvarSlett
  8. Så kult bord! Digger ideén med klossene som bordkort!
    Lykke til:)

    SvarSlett
  9. Jeg vokste også opp med sånne tallerkner. Fikk en uåpna, nedstøvd stabel som stod lagra på låven til en kamerat... Fargerikt bord, forresten :-)

    SvarSlett
  10. så morsomt disse oransje fata var del av frokostserviset i mitt barndomsshjem også. :)
    flott bord

    SvarSlett