tirsdag 3. mai 2011

'Nye' møbler



Vi fant som nevnt tidligere noe møbler på loppemarkedene vi var på i helgen. 
Arbeidsstolen var det Skjeggemannen som spottet i havet av møbler, mens vi fortsatt sto i køen.  Den måtte vi jo bare ha! Vi merket etterhvert at det var flere andre i køen som også la merke til stolen, så da gjaldt det bare å komme først. Spenningen bygget seg opp, men Skjeggemannen og Teddy var først. Hurra!
Håper ingen av dere var noen av de skuffa som ikke fikk den;-) Slik er loppelivet..

Typografen hadde tydeligvis orden i trykksakene.  

 For det er jo nesten alltid slik på loppemarked at man kan ikke få tatt med seg alt man ser, eller har lyst på. 
En av mine STORE gremmelser i fjor vår var at to stk Arka stoler ble snappet av en annen rett foran meg. Tror jeg var irritert på meg selv i sikkert en uke etterpå. For slike lave pinne-lenestoler har jeg så lyst til å ha på hytta vår. 
Derfor var det litt trøst at jeg denne helgen fant noen (litt) liknende pinnestoler. 
Ok, de er ikke design fra 50-tallet (tror de er nyproduserte), men jeg synes de er ganske fine allikevel. De blir i hvert fall det etter noen strøk med hvit bengalakk.  

Kjøpte 2 stk.


Furniture bought at the flea market this Saturday. 
I will paint the armchairs white.  




21 kommentarer:

  1. ..Fantastisk loppe-funn!!!
    Hurra for dere :)

    SvarSlett
  2. Wow for noen loppefunn:),
    den hvite stolen var råbra:),
    gjelder å ha gode sko og synet med seg på loppis hi hi.

    Fin fin kveld
    Klem

    SvarSlett
  3. Flotte stolar - spesielt den kvite!! Har ein liknande i lys blå, og den er heilt fantastisk, men ødelegg parketten... Har du tips ift det, tru..?

    Klem

    SvarSlett
  4. Nydelig loppe-funn der, frøken!*smile* Må si at synes de stolene du kjøpte to av var kjempe flotte, selv om de ere av nyere dato..ser ut som en form for reproduksjon eller etterligning av eldre modeller spør du meg...Blir jo lekre i hvitt da!*smile*

    ..og du, ferdinand-pusen vår ser faktisk ganske så ofte på tv han..en riktig liten tv-slave i katteform...hihi...han elsker både dyreprogrammer, langrenn/hopp og fotball...han ser til og med av og til på diverse såper...og det morsomme er at man ser han følger med, for både hodet, øyne og ører beveger seg etter hva som skjer på tv...hihi...og han legger seg stadig på armlenet-han elsker ligge der når han ser tv..hihi*smile*

    Ønsker deg og dine en flott kveld, vennen!*smile*
    Klem klem

    SvarSlett
  5. Kule, kule, kuuuule stolene! :D

    SvarSlett
  6. Det er bare såå fantastisk å få tak i noe man har så lyst på, og bare såå nedtur å misse det...
    Godt dere var heldige med kontorstolen da...den var by det vei kongekul! ;)

    Fin kveill te dæ! :)

    SvarSlett
  7. Den siste stolen der var jo helt RÅÅ JO!!!!! Sånn vil jeg og ha! Heldig er du!

    SvarSlett
  8. Stolen er kjempe fin! Gleder meg til å se den ferdig malt : )

    SvarSlett
  9. Flotte loppefunn! så heldig du e som har en skjeggemann som kan jakte sammen med dÆ:) æ må nok klare mæ aleina .. eller dvs har to små hjelpere som har blitt riktig så dyktige loppejegere:)

    SvarSlett
  10. Super fine praktiske funn :)Likte godt den nederste stolen og at du fikk tak i to stykker da!

    SvarSlett
  11. Veldig kul stol. Heldige dere som kom først. Ja, slik er loppislivet :) Og den nederste stolen kommer garantert til å bli knall med lakk.

    SvarSlett
  12. åå, fine stolene!
    heldige dere;-)

    SvarSlett
  13. Ojoj! Så fine de var, begge to!!!
    Janni:)

    SvarSlett
  14. så kule stoler, de du har kjøpt to av kan jeg tenke meg blir stilige når du får malt dem, men den første du viser bilde av... *ønsker meg*..:)
    Den typografskuffen har jeg også et par av, en som settekasse og en til smykker, de er kjempefine.
    Ha en fortsatt fin onsdag:)

    SvarSlett
  15. Det var jo noen kjempefine funn! :) Gleder meg til jeg får en større plass å bo, så kan jeg kjøpe møbler... :)

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  16. Sååååå fine, nå ble jeg skikkelig misunnelig!!! (spesielt den første) :-)))

    SvarSlett
  17. Hei igjen! Du har vunnet en av minne NOA NOA giveaways! Kontakt meg på e-mailen i bloggen også sender jeg den til deg snarest : )

    SvarSlett
  18. Wow - for noen heeerlig funn!!!! Digger alle stolene!!! Den første var ekstra ekstra fin! Heldige dere var :)

    SvarSlett
  19. Fine loppefunn, særlig likte jeg den arbeidstolen, ikke lett å finne..!

    SvarSlett