lørdag 21. mai 2011

Ukomplett, men det så farlig?

 Klarer du å se hva som er nytt (brukt) i dette virrvarret av ting og farger?
 Hint: oversettes til norsk med blomsterpotte, og er av dansk opprinnelse.


Et hint til, den er oransje. 
  

Jepp, jeg kjøpte en Flowerpot lampe (uten skålen i bunn), designet av Verner Panton, 
for en hundrings på Vestkanttorget.
Et kjøp jeg i grunn er ganske fornøyd med, selv om den er ukomplett. Formen er jo fortsatt fin, 
og hvem vet, kanskje jeg kan få tak på en ny skål ett eller annet sted. Futura hadde dessverre ikke, men kanskje det går an å bestille en fra produsenten? 
En stor pære kan vel også være fint.

Er det noen som har andre tips?



Today i found an incomplete, vintage Flowerpot pendant by Verner Panton at a fleamarket. I hope it' might be possible to order the missing cup from the manufacturer, or perhaps it's nice to use a big light bulb? Do you have any tips?   

15 kommentarer:

  1. Den kommer til å bli fin, kul og med ditt helt eget preg, kan vell ikke bli bedre enn det. Ha en fin helg videre, tenk at du fant en brun Cathrine Holm kjele til da, så heldig asså;)) En dame bare tok en slik kjele rett foran øynene mine på loppis i dag, ble skikkelig lei meg jeg asså...men jakten får bare fortsette...hi,hi

    SvarSlett
  2. For en herlig hylle :) Heldige deg som fant en Flower pot, de er jo kjempe fine. Er du fornøyd med Ra lampen din? Gir den godt lys? Syns den er fin jeg :)

    SvarSlett
  3. Så fin den lampen var , sprek farge ! Det gjør ingen ting om den ikke er komplett syns jeg ;) Hva med å sette en stor pære i den ;) ? De har store pærer til under 50 kr på Clas Ohlson . Jeg bare misunner deg alt du har i hylla på kjøkkenet , lekkert :)
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  4. Gosj, den var nyyyydelig, blir en smule sjalu her jeg ass! ;)

    SvarSlett
  5. Wow, for et kupp! Jeg synes ikke at det gjør noe at den ikke er komplett, for den er jo likevel så fiiin!

    Det er så mye snadder i hylla di!

    SvarSlett
  6. Utrolig kul! Kan fint brukes som den er!
    Janni:)

    SvarSlett
  7. Kul. Og kul blogg. Ny følger, det er meg! God helg videre! :-)

    SvarSlett
  8. ÅÅÅ det er jo drømmelampa!! Flowerpot av Verner Panton! :) Knallfin!!!

    SvarSlett
  9. Den lampa er kul som den er synes jeg! Ville bare fjerne de tre "armene" og satt inn ei svær lyspære.

    Jeg skulle gjerne dratt på skattejak denne helga, men har blitt nedstemt av andre halvdel av voksenbesetningen i leiligheten;) Jaja. Neste helg, da.

    SvarSlett
  10. åh, heldige heldige du! Lekker!*smile*

    ...kan jo i grunn bruke den osm den er synes jeg*smile* Men skulle du komme over en nå skål eller lignende, evt bestille hos produsent, er det klar den er tydeligere å kjenne igjen da...Men flott er den uansett*smile*

    Ønker deg en flott søndag!
    Klem fra meg

    SvarSlett
  11. blomsterpotte-lampa er jo flott, den.
    formen er fin også uten bunnene. og fargen her herlig. grattis.
    for noen flotte funn du har kommet hjem med siste helgene. heldig. (har du plass til alt..?! - jeg sliter med kapasiteten her) :)

    lykke til i lotteriet mitt! :)

    beste hilsner fra
    Åpent hus

    SvarSlett
  12. Jeg er egentlig ganske misunnelig på ALT på det bildet. Bra smak ass.

    SvarSlett
  13. OJ! Dette er jo selve drømmelampa! Og det er ikke så farlig om den ikke er komplett!:)

    SvarSlett
  14. Skikkelig tøff og fin lampe, Liker den fargen så godt. den er jo fin som den er også syns jeg, uten skåla! Jeg hadde kommet til å bruke den som den er.

    SvarSlett
  15. Hei, fiin lampe...også uten underkoppen. Du kan evt. kjøpe en pære med "sølvtopp" for å unngå blending.
    Har akkurat åpnet en nettbutikk med salg av designlamper og hr nå 10 % på taklampen FlowerPot VP1 og bordlmpen VP3. Gratis frakt i hele Norge!
    Håper at det kanskje var et godt tips til alle dere som liker FlowerPot?!

    SvarSlett