lørdag 20. august 2011

Fin lørdag!

På fredag var Skjeggemannen og jeg på en liten tur til Sverige for å hamstre inn litt glutenfrie matvarer (S. har cøliaki og glutenfri mat er så utrolig mye billigere i Sverige). 
Jeg hadde på forhånd gjort et søk av brukthandlere i Halden, og håpet på å finne noe fint. Men sånn er det jo alltid; jo større forhåpninger man har, desto dårligere fangst. Vi glemte helt tiden i harryhandelens gedigne kjøpesenter, så da vi kom til Halden var alle brukthandlene jeg hadde funnet frem til via telefonkatalogen stengt. Den eneste vi var innom fant vi helt tilfeldig, og der hadde de ikke helt det jeg så etter. Men denne kule klokken hadde de, og den snille brukthandlermannen gav meg den gratis fordi han ikke visste om den virket. Så snille folk er! Den virket forøvrig ikke, men som Jokke sier: "Alt kan repareres!" 
 
Litt skuffa var jeg nok, jeg har aldri vært i Halden før og hadde forestilt meg på forhånd at brukthandlene der (siden Cathrineholm-fabrikken lå her) formelig ville flomme over av emalje i ulike former og farger;-) Men alt var stengt og ut i fra vindusutstillingene å dømme var det nok ikke helt den overfloden jeg hadde drømt om... 

Dermed var gleden stor idag, da mann og barn kom hjem fra Vestkanttorget (og lekeplassen) og hadde med en overraskelse til mamma. Snille, snille Skjeggemannen min hadde funnet en serveringspanne fra Cathrineholm til meg! Jeg har ikke en sånn fra før, men har ønsket meg det leenge.
Tusen takk, min kjære! En så fin gave på en helt vanlig lørdag:-)

New thrift finds; 
a really cool clock 
and my boyfriend gave me a Cathrineholm pan. I'm so grateful! 

14 kommentarer:

  1. åååå!!! Også et slikt prakteksemplar av en cathrineholm panne da gitt!!!

    RÅ FIN, og PERFEKT hos deg :)

    SvarSlett
  2. Å så heldig:) Likte både klokka og pannen! Og aller heldigst er du vel som har en mann som ikke sparer på gavene i hverdagen;) Luksus altså! :)

    SvarSlett
  3. Å så fin, har ikke sett den fasongen før.

    SvarSlett
  4. Så snill mann du har ! Han vet hva du vil ha ;) Og den klokka er jo et kult funn :)

    Klem fra Janne som digger JOKKE ;)

    SvarSlett
  5. Heldige du som har fått så fin en cathrineholm panne :)

    SvarSlett
  6. Så veldig kul gave da gitt! Jeg har såvidt vært innom et par bruktbutikker i Halden en gang og ble litt skuffet. Det var liksom mye støv og skrot og lite skatter, så kanskje du ikke gikk glipp av så mye....?

    Klem fra Mollie

    SvarSlett
  7. oj oj!
    "funnet" en panne?? ikke verst :)
    herlig med gaver i hverdagen, de er best!

    SvarSlett
  8. Åååh DET var litt av en fin lørdagspresang!!
    Så snill mann du har du da :)

    SvarSlett
  9. for en fin mann du har, jeg kan bare drømme om å få noe slik i gave ♥

    SvarSlett
  10. Åh, søte du, så heldig du er! Snille mannen som handlet med denne lekre lotusen til deg*smile*

    ...tenker den blir lekker på ditt kjøkken ja!*smile*

    fortsatt flott tirsdag til deg!
    Klem fra meg

    SvarSlett
  11. Hei! Vet ikke hvilken brukthandel du var innom, men Rariteten på fisketorget pleier å ha mye Cathrineholm. Men dette er populært og forsvinner fort, også her i Halden ;)
    Anbefaler også Lord Nelson-loppis i Strømstad. Der har de mange skatter, men sjelden Cathrineholm, men en del Figgjo, gamle møbler og fat.

    SvarSlett