mandag 15. august 2011

Hyttekjøkken






Vel hjemme fra ferie på vår kjære hytte (som jeg arvet av farmoren min da jeg var 6 år) sitter jeg å ser tilbake på sommerens minner. På grunn av dårlig internett-forbindelse i sommer fikk jeg ikke vist frem så mye fra hytta her på bloggen. Men før vi dro rakk jeg å ta noen få bilder, de tenkte jeg å dele her utover. Jeg savner alltid hytta med det samme vi drar, så tilbakeblikkene er mest for min egen del så jeg har noe å glede meg over etter at sommeren er over.

Et av våre små prosjekter på hytta i sommer var kjøkkenet. Vi fjernet to overskap for å skape et litt luftigere uttrykk, for kjøkkenet er så lite. Den ene veggen fikk en String pocket hylle, der skal bruksting som kaffeutstyr o.l. stå. Vi bestemte oss for å fjerne den store ventilatorhetten som tidligere var over komfyren. Og en sommer uten vifte har gått overraskende bra, så sånn blir det nok. Det blåser sånn på øya vår, så hvis det er mye os etter matlaging er det bare å åpne to dører så lufter man hele hytta på to minutter;-)
Ellers er kjekkenet fullt av arvegods og bruktfunn. Farmors Norgesglass med etiketten "Epler til kaker, 1978" fungerer som vase for en kvist med vill-epler. Mens mormor og morfars samling av Cathrineholm gryter gjør matlagningen til en fornøyelse. Klokken fra West Germany er et av sommerens loppefunn på den lokale misjonscampens store loppemarked. Og melaminbollen (designet av Stig Lindberg) med frukt er et av vårens loppefunn. 
Planen er å ha to lamper hengende over benken. Og kulelamper fra loppis ble i sommer spraymalt, men ikke hengt opp. Kanskje neste sommer? ;-) 



The kitchen in our cabin. 
  

12 kommentarer:

  1. Veldig sjarmerende kjøkken. Skjønner godt at du savner det.

    SvarSlett
  2. Enormt kosli! Skulle ønske jeg hadde en egen hytte!! Noe så herlig :)

    SvarSlett
  3. For et herlig hyttekjøkken! <3 Det fine med å savne noe er at da kjenner man ekstra godt at man er glad i det!

    SvarSlett
  4. Her var det mange skatter! Du har litt av en samling nå frøken!;)

    Så koselig med den eplegreinen også..I like!
    Klem

    SvarSlett
  5. For et koselig hytte kjøkken. Det ble riktig så fint, lyst og åpent. Heldig dere er med en så deilig hytte å kunne dra til. Skjønner godt at du savner den. Fantastisk mange fine skatter, hylla passet perfekt inn!

    Klem fra Mumsi

    SvarSlett
  6. Det der kjøkkenet kunne vært barndomsvennina mi sitt, på 70/80 tallet! Dønn likt! Kule bilder, så hyggelig ut her!

    SvarSlett
  7. Så trivelig det var på hyttekjøkkenet :) Mange vakre ting . Ble veldig sjarmert av det norgesglasset jeg . Du må ha den lappen på hele tiden , koselig :)

    Klem fra Janne

    SvarSlett
  8. Wow, for et interiør, bare skatter her jo:) Skjønner dere trives her:) Nydelig, nostalgisk Norgesglass med din farmors håndskrevne etikett:) Og nå skal jeg melde meg på giveaway!!!!!!

    klem fra Trine:)

    SvarSlett
  9. Ser samme type hylle på flere av bildene dine - de er så fine! Er det "String pocket"?

    Elisabeth

    SvarSlett
  10. Elisabeth: hyllen jeg har på kjøkkenet på hytta og på barnerommet er begge "String pocket" hvit/valnøtt. På kjøkkenet hjemme har jeg en større String, svart/eik 70x70x20.
    Er veldig fornøyd med alle:-)

    SvarSlett
  11. Falt for det norgesglasset jeg.. Epler til kake. Eplekake. Mmmm!

    SvarSlett
  12. herlig kjøkken. veldig inspirerende. lyst på tilsvarende..

    SvarSlett