tirsdag 9. august 2011

I KK og "Hei!"



       I KK nr.31 er jeg med i reportasjen "Husmoren er tilbake!" i selskap med andre fine bloggere som Med et lekent sinn og Brigg
Jeg må innrømme at jeg egentlig aldri har tenkt på meg selv som en husmor. I mitt hode har hun vært den typiske 50-talls husmoren, hjemmeværende og ansvarlig for alt arbeid i huset. Men jeg innser at jeg som mor dermed blir en slags husmor, jeg liker huslige sysler (noen av de i hvertfall) og er opptatt av at hjemmet vårt skal være et godt sted for familien å være. Jeg er ikke hjemmeværende, men er ikke enhver mamma med et hjem en husmor? 
(Er husmoren egentlig "tilbake"? Har hun ikke alltid vært der?)
Dessuten er jeg stolt å være representant for student-husmoren. Jeg har fått begge mine barn midt i en utdanning på universitetet i Oslo, og jeg er enda ikke ferdig. Livet som fulltidsstudent og småbarnsmamma er en super kombinasjon, den har ihvertfall vært det for meg!

Også "Hei!" slik ser jeg ut;-)
Det har vært sparsomt med selvportretter på bloggen så langt, 
men nå var kanskje tidspunktet kommet for gi bloggen et ansikt.  
(Dessuten var jeg litt misfornøyd med bildet i KK. Følte liksom at jeg ikke så ut som meg selv. Uff, alltid skal det være noe;-))


12 kommentarer:

  1. Så moro!!! Og hei på deg ;) Har jo hilst på deg jeg da, hehehe...

    SvarSlett
  2. næmmen, så gøy da! kjekt å få SE deg og, du var jo flott!

    flott inni og flott utenpå ;)

    SvarSlett
  3. Hei:)
    Kjempe gøy med KK!:)
    Jeg leste artikkelen under lunsjen på jobb i går, og skrøt av den fine bloggen din til kollegaene mine.
    God kveld til deg

    SvarSlett
  4. Så gøy at du er med i KK! Tror jeg må ut og kjøpe det i morgen. :) Fine bilder av deg!

    SvarSlett
  5. hei hei!

    der var du jo:) har jo også vært så heldig å hilse på deg før...men
    nå er du kommet ut av 'bloggskallet' du også:)
    ingen vei tilbake når disse journalistene kommer på besøk!

    til andre som tviler, det er perfekt å studere når man har barn,
    man får masse tid til barna i forhold til å jobbe fulltid.
    (forutsatt at man er flink til å lese når barna er i barnhagen/skole)

    klem fra Tone

    SvarSlett
  6. Hei, søte deg, jeg så deg i KK, kjempefint innlegg. Klem Wilhelmine

    SvarSlett
  7. Så skjønn du er Louise!
    Morsomt å "hilse" på deg ;)

    Ja, sant som du sier...har egentlig husmoren forsvunnet...heller endret form kanskje..

    Klæm

    SvarSlett
  8. men dette er jo gøy! jeg liker bildet jeg : )

    SvarSlett
  9. Hei hei! SPennede med KK :D Og så så jeg deg jo i ROM123 med en Lysende idè! Gøy :D
    Fine bilder av deg, du er så pen :D Det er ikke bare bare å se seg selv på trykk slik.. ikke sant det aaaltid skal være noe.. Kjenner meg igjen der ja.
    Håper du har gode dager, nå er det vel tid for barnehagen for dine 2 små også tenker jeg.
    Glad onsdag til deg!

    SvarSlett
  10. Kjekt å se bilde av deg:-) Og jeg er meeektig imponert over at du har studert samtidig som du har fått to barn!

    fin kveld til deg:-)

    SvarSlett
  11. Artig med KK :) Vi interiørbloggere er vel alle "husmødre" som viser oss frem? :) Men jeg tror vi har en god del mer frihet enn 50-talls husmoren, som på mange måter ble presset inn i smale rammer. De hadde ikke så mye å velge mellom av interiør heller de, selv om det de hadde var veldig fint, hihi ;) (Veldig glad i spisebordet vårt fra 50/60-tallet). Fortsatt fin torsdag til deg!

    SvarSlett
  12. Gratulerer! Så utrolig gøy*smile*
    Velfortjent spør du meg, flinke*smile*

    SvarSlett