onsdag 24. august 2011

Studiestart

Denne uken. 
Jeg er klar!


Billig spiralhefte og gratis studiekalender er blitt pimpa med retro tapet og hyllepapir. 
Pennalet lagde jeg da jeg gikk i førsteklasse på vidregående, inspirert (i farger og blomster) av min mors selvmalte sykkel fra 60-tallet. Litt skjev og rar, men godt brukt;-)
 Nye sko må man jo også ha. (fra Camper)  
  

 Pensum er anskaffet.
Å, som jeg gleder meg til et helt semester med barnelitteratur. 
Å få lese barndommens klassikere som Brødrene Løvehjerte og Åtte små, to store og en lastebil. Å få lov til å lære noe nytt om noe (noen) jeg kjenner så godt. 

 Men hva jeg skal bære alt dette i har jeg ikke klart å bestemme meg for enda.. 
Jeg har lyst på forandring, og har tatt turen inn i boden (også kalt loppekassa) for å se om jeg kan bruke noe av det jeg har der. Den grå lerrets-ranselen brukte jeg på videregående, kan jeg fortsatt bruke den? Eller kanskje den røde ranselen, som kan brukes både som sekk og veske, som har ligget i boden noen år etter at det ble med hjem fra loppis. 



 
Eller skal jeg bare gå for de siste årenes faste travere, 
lærervesken (som jeg irriterer meg over at jeg ikke kan ha på skulderen) eller Fjällräven sekken (som også omtrent halvparten av de andre studentene på Blindern bruker). 


Jeg klarer ikke å bestemme meg...
Hva synes du? 



A new semester of studies. Notebooks have been pimped with retro wallpaper. "I've got my new shoes on." I'm looking forward to reading about children's literature, and learn new things about the books I know so well from my childhood. 
But I can't decide what bag to use. What do you think? 

30 kommentarer:

  1. Åh, skolstart väcker många minnen... :-) Jag tycker helt klart du ska välja den ljusbruna skinnväskan!

    SvarSlett
  2. Jeg tror jeg hadde brukt alle jeg;-)
    Lykke til med nytt skoleår!!

    Klem:-)

    SvarSlett
  3. ...Skinnvesken er fantastisk vakker...!!!
    Du får bytte på :)

    SvarSlett
  4. Jeg bare elsker de skoene!! Hadde sånne i sorte før, slet de helt ut ;)
    Må vel skaffe meg nye.. Hmm.. enn så lenge får de grønne converse skoene duge til min studiestart i morra :)
    Jeg skal studere designhistorie denne høsten, gleder meg veldig :D Blir godt å være tilbake på Blindern igjen!

    Masse lykke til, skjønner at du gleder deg! :)
    Klarte ikke velge en veske eller sekk jeg, syns alle var så fine ;)

    SvarSlett
  5. Likte best den grå jeg. Minner meg om en jeg fant selv på loppis i Berlin. Lykke til med studier, høres spennende ut :)
    *cecilie*

    SvarSlett
  6. stilig med gratiskalenderen og pimpingen!
    jeg ville nok gått for en kombinasjon av den grå og lærvesken - skifte litt etter humør og klær... god studiestart og slitan med nye sko ü

    SvarSlett
  7. Kladdebøkene ble utrolig kule da!
    Er det mulig liksom??

    Jeg er i fargehjørnet nå,
    så jeg sier helt klart gå for den rød ;)

    Klæm

    SvarSlett
  8. Liker best den grå med vakker pynt på *♥*

    SvarSlett
  9. Stilige sko :o)
    Synes du skal bruke den røde, den var jo bare knalltøff.
    Lykke til med studiene
    Ønsker deg en herlig onsdagskveld

    SvarSlett
  10. Skinnvesken var skikkelig stilig:)
    Jeg hadde gått for den!!!
    Lykke til med studiestart, det er så spennende:)

    SvarSlett
  11. Så mye fiiiiiint, oh my :-) jeg foreslår følgende:

    1. en veske hver dag, i roteringssystem
    2. at du tipser meg om hvor du har kjøpt de veldig veldig fine Camperskoene ;-)

    Klem fra Mollie

    SvarSlett
  12. Den grå vesken var kjempefin :-)
    God studiestart :-)

    SvarSlett
  13. Den røøøde!! :) så søt da!
    Lekker pimping av spiral heftet asså.
    Lykke til med studiestart !

    og camper - elsker jeg å!

    SvarSlett
  14. Du får blande litt? :) Den røde + den brune lærervesken var mine favoritter! Men alle var unike;)

    SvarSlett
  15. Oooh, kulaste skoa!

    Lukke til med studiestart!

    SvarSlett
  16. Lærervesken er jo kul, men skjønner irritasjonen med at den ikke går over skulderen. Hadde gått for den røde, skikkelig kul og sikkert ikke så mange andre som har lik :) Lykke til med studiestart. Brødrene Løvehjerte på pensum må jo være helt fantastisk.

    SvarSlett
  17. Det hørtes ut som et fantastisk semester.
    Likte den grå jeg :)

    SvarSlett
  18. Nå fikk jeg lyst til å begynne å studere igjen. Jeg savner å traske rundt på Blindern, drikke kaffe på UB og til og med stemningen på lesesalen... Fine notatbøker og fine sko! Skinnveska var min favoritt, men kule alle sammen. Kos deg!! :)

    SvarSlett
  19. Så spennende å fordype seg i barnelitteratur i et halvt år! Kjenner jeg blir litt misunnelig på alle studenter som skal påan igjen nå, det tar litt tid å venne seg til at man er ferdig studert. For denne gang iallefall.

    God skolestart!

    SvarSlett
  20. Er studiestart her i gården og, er ikke like godt forberedt som deg ser jeg. Pimpa skolekalender og kladdebok gjør nok studiedagene litt festligere:) Skulle gjerne kost meg med et semester med barnelitteratur, høres mye mer innbydende ut enn det jeg driver med fortida for å si det sånn. Camper er jo fantastisk-investerte i 2 par selv for ikke lenge siden og er herved helt frelst-style & comfort i ett! Synes forøvrig den røde skolesekken var kul, litt av et loppisfunn!

    SvarSlett
  21. Høres ut som et spennende år i vente:) Litt godt, og litt vondt å begynne på an igjen etter ferien;)

    Og så mange fine ransler og vesker! Likte alle!
    Har en lignende blå ransel som jeg brukte mye etter et Fretex besøk for 15 år siden..
    Stemmer for den røde på første skoledag..Energi trenger man<3
    Klem

    SvarSlett
  22. Den überKULE skinnveska!!! Lett!! Fhøfarao, den var fin ass.

    SvarSlett
  23. Ahh kule sko! Og så spennende med studie av barnelitteratur ;) I morgen begynner jeg på skolen også. Ikke forberdet med det er vel noen dager med innføring. :) Lykke til med skolestart. Alle veskene og sekkene var fine. Kankje en ny en hver uke? Kos deg ,asse. Klem Mumsi

    SvarSlett
  24. Og; tusen takk for særs hyggelig kommentar hos meg :D

    SvarSlett
  25. Den røde, den røde!!! Fikk nesten lyst til å ha skolestart selv jeg. Og jeg som bare sovner på forelesning... Jaja, jg får satse på noen jobbkurs til neste år. Da vil jeg også ha sånn stilig pimpet spiralblokk :-D

    SvarSlett
  26. Kjempefine alle veskene - men held ein knapp på den raude! Knallfin!

    Fin dag til deg!

    SvarSlett
  27. Jeg synes du skal... BYTTE LITT PÅ! Så slipper du å velge! ;) Skinnveska var nydelig! Men Kånken har jo sin egen sjarm... Men det hadde virkelig de andre også. Så bytt, bytt bytt! Jeg har også tatt semesteremne i barne- og ungdomslitteratur på Blindern, forresten. Den gang var det på deltid over to semestre, jeg tok det samtidig med historie grunnfag. :) Må innrømme at jeg langt foretrakk det første fremfor det jeg liksom skulle gjøre på heltid! Altfor mange kriger... BUL var kjempegøy! Kos deg, lykke til!

    SvarSlett
  28. Jeg elsket den nest siste.
    Skal du kvitte deg med den, har du en kjøper her.
    Heheh...
    Du får nok bytte på litt :)

    SvarSlett