torsdag 18. august 2011

Svart

Sukkertøy for øyet utfordrer til å se etter svart i interiøret. Slike utfordringer er gøy, synes jeg, da det 'tvinger' meg til å se etter noe spesifikt. Først tenkte jeg at vi ikke har så mye svart her i 4 etg, men jeg trengte ikke å lete så lenge;-)Jeg synes at svart er finest sammen med farger, så det blir ikke helt svart dette innlegget. 
På soverommet har vi en svart kommode fra IKEA, da jeg kjøpte den for noen år siden hadde jeg egentlig tenkt til å male den. Men etterhvert har jeg vent meg til den brunsvarte fargen, og nå synes jeg egentlig at den er ganske fin. En litt heftig kontrast i et ellers lyst rom kanskje? 
Kjolen er vintage og en av mine favoritter på vinteren. Ofte brukt i juleselskaper og liknende:-)
  




I stuen er det flere svarte detaljer. Kubusstaken er en favoritt, og krakken med det svarte understellet er et av mine beste loppefunn (synes jeg, da). På kjøkkenet er det kanskje mest fager i hele leiligheten, men koppene fra Marimekko sørger for litt svart her også. 
Har du lyst til å se flere svarte innslag, 
eller å bli med på utfordringen selv, kan du ta turen inn her


Challenge, look for something black. This is what I found in our apartment. 
Pictures from bedroom, livingroom and kitchen. 

P.S. Synes du også Marimekko-koppene er fine, 
kan du prøve vinnerlykken i min give away, her:-)

 

15 kommentarer:

  1. Hei søte!
    Så mye fint du viser! Fant noe både her og der jeg likte veldig godt jeg da!*blunkesmil*

    Ønsker deg en flott kveld, frøken!
    Klem fra meg

    SvarSlett
  2. Fine, svarte detaljer!!!!

    Klemmer

    SvarSlett
  3. Hei!
    Herlig bidrag!!
    Flotte detaljer :)

    ..er det bare meg som ser det eller har du linker til min blogg under innlegget ditt?? Sånn "you might also like" også er det 3 innlegg av meg?

    Kanskje jeg se synes.. For det må jo være en feil :/

    SvarSlett
  4. Jeg elsker stilen din!
    Flotte svarte detaljer som kunne fått lov til
    å flytte rett inn hos meg også. Spennende utfordring, svart er ikke helt min farge i interiøret. Men svarte detaljer, det liker jeg godt!

    SvarSlett
  5. masse fint,
    jeg er kjempeglad i svart!
    har nesten litt for mye..
    nå beiser jeg tom. huset svart, he he!
    de koppene er SÅ fine,
    jeg ønsker meg de jeg og,
    håper jeg kan starte med å vinne en hos deg!
    KLEM

    SvarSlett
  6. åh det salt og pepperbøsse-settet ditt var jo helt bedårende. og marimekko koppene er jo bare super lekre....jeg krysser fingrer og tær for å bli den heldige vinneren av din giveaway...
    klem hilde

    SvarSlett
  7. hei igjen:)
    det er mange som lurer på hvordan jeg matcher alle kjolene,
    jeg har ikke tilpasset eller sydd noen som skal høre sammen,
    det er bare det at jeg har sydd mange putetrekk,
    over 100 stk:)
    og kjoler har jeg hamstret over flere år (tror jeg har over 40!)
    huff - men jeg selger de da, både puter og kjoler,
    så jeg har ingen planer om å ha alle selv:)

    SvarSlett
  8. Massa fint svart! Och visst är svart finast i kontrast med andra färger. Det tycker jag verkligen att du lyckats visa. :-)

    SvarSlett
  9. Så flotte bilder! Liker bildene dine:)

    SvarSlett
  10. Nydelege svarte detaljar!!

    Klem

    SvarSlett
  11. Fantastiske svarte detaljær!!:-)
    Den 4-arma lysestaken er høøøøyt oppe på ønskelista mi!:-D

    Klem

    SvarSlett
  12. Så fine detaljer! Elsker den kubusstaken!! Og de fine koppene!!

    SvarSlett
  13. Så masse flotte detaljer du fotograferer :o)
    Ønsker deg en strålende helg
    Klem

    SvarSlett
  14. Kjempefint! Digger kjolen, plansjen og den grønne stolen. Løper inn for å se hva slags spennende give-away det er du har, for de koppene der liker jeg utrolig godt!

    Klem fra Mollie

    SvarSlett