mandag 5. september 2011

Finere, finest

Med risiko for å fremstå som 'hun gale samler-dama' (som jeg forøvrig helt sikkert er) må jeg bare vise frem helgens bruktfunn:-)
Vi droppet lopperunden på lørdagsmorgenen, regn og en sliten familie etter en hektisk uke gjorde at loppelysten var laber. Dessuten ble vi påkjørt bakfra i bilen for et par uker siden (intet alvorlig), og er dermed uten bil mens den er på verksted. 
 Men vi er jo alltid en tur innom Vestkanttorget, da. Det er så nærme der vi bor så det er liksom ikke til å unngå på vei til lekeplassen. Jeg elsker å gå og titte i alle bodene og drømme om at kanskje en gang finner jeg noe liknende selv på loppemarked (eller har en bod selv). Og så spør jeg alltid om prisen på ting jeg lurer på, for å ha et overblikk liksom. Det samme gjorde jeg med denne store Cathrineholm tallerkenen. Og fikk helt pustebesvær av svaret (for de er jo ellers alltid helt vilt dyre). Jeg vil ikke nevne tall, men kan røpe at den kostet 1/4 av hva en lik tallerken (i en mindre størrelse) koster hos Utopia R.M. Med andre ord, var det et tilbud jeg ikke kunne la gå fra meg. Så da ble det en kjapp joggetur til Rimi for å ta ut  kontanter (jeg skulle jo egentlig ikke ha noe), og en videre lørdag i den lykkerus bare fin, blank emalje kan gi;-)



Men emalje-lykken kan ikke overgå den gleden disse to gir meg...  
Hvis noen skulle lure:-)

Finest!

New Cathrineholm find. 
And my kids, I'm so proud of them:-) 

15 kommentarer:

  1. Hurra for et kjøp!!

    Skjønneste ungene <3
    Fin uke te dæ!

    SvarSlett
  2. Nydelig fat. Elsker den fargen!!

    Og selvfølgelig nydelige barn ;)

    SvarSlett
  3. Så moro å gjøre et slikt kupp! Søte barn du har. :)

    SvarSlett
  4. Nydelig fat og nydelige unger!!!! skatter kommer i mange forskjellige farger og valører!!!! klemz grethe

    SvarSlett
  5. Åh, det var (og fortsatt er vil jeg tro) lykke med en veldig stor L :)

    SvarSlett
  6. For et flott kupp - og vakre vakre barn du har :)

    SvarSlett
  7. Jeg er ligeså stor Cathrineholm samler som du, så jeg kan godt forstå din glæde.

    SvarSlett
  8. Kjempefint fat. Alltid moro å gjøre et godt kjøp=) Og veldig vakre barn!!

    SvarSlett
  9. Ååå, for noen heerlige barn du har! Såå søte :) Fin tallerken også da, og moro når det er billig!! Det liker vi ;)

    God mandagskveld! Klemmer fra Stine

    SvarSlett
  10. Fantastisk å gjøre et sånt kupp, da blir man ekstra glad hihi. Fint fat og to søte små du har :)

    SvarSlett
  11. WOHOHOHO! Der gjorde du et knallkupp! (Selv om du neppe finner dem særlig mye dyrere enn på URM da...Kreisi priser!) LEKKERSMEKKER! Grattis med kupp!

    SvarSlett
  12. Finfint kupp! Det er så herlig det. Og finfineste barn, så søte! De er virkelig skjønne. Ble en liten lopperunde på meg i helgen også. Desverre satset jeg på å dra på lørdagen og det gjorde visst halve Oslo også. Makan til trengsel, høye priser og sure mennesker, sikkert pga det foran og at det høljet ned.. STakkars min mor og lille Nanino som ble tvingt med.. Fant jo litt fint da, gjorde jo det, så var ikke helt bortkastet, men likevel.. dumt når opplevelsen ikke er god.

    Ha en god uke videre, den tallerkenen må vel opp på veggen den også?

    :)

    SvarSlett