torsdag 1. september 2011

Nøtteliten

Nøtteliten bor i toppen av et tre,
han er aldri ferdig når han skal av sted,
Han skal spise fire konglefrø og danse litegrann,
han skal erte frøken Skjære og en gammel kråkemann.
”Nøtteliten” sier mamma, ”er du der?” 

Nøtteliten svarer: ”Nei da, jeg er her.”

Og hopp og sprett og tjo og hei
og fire kvister deler seg.
så kommer Nøtteliten: ”Her er jeg!”

                                      Alf Prøysen
 Vår Nøtteliten ble funnet på loppis i sommer, 
og bor i toppen  av en tallerkenhylle på barnerommet.

Skjeggemannen synes Nøtteliten er fryktelig stygg. 
Jeg synes han er søt, på en litt kitschy måte. 


Little squirrel, a flea market find from this summer. 
My boyfriend hates him, but I think he's kind of cute. 
In a kitschy way.

8 kommentarer:

  1. Eg synes også han er fiin, og deilig kitch! Og han passa definitivt veldig godt der på hylla!

    SvarSlett
  2. Hehe, heeerlig innlegg!! Fin var han, på en kitschy måte ;)

    SvarSlett
  3. Kjempesøt! Nøtteliten likar me:) Smart med tallerkenhylle, har planar om noko liknande eg også, skjer vel om eit par år ;)

    SvarSlett
  4. VIlken fin hylla! Och en väldig massa fina leksaker och böcker på den! Jag gillar verkligen såna där färgglada träleksaker.

    SvarSlett
  5. Enig, nøtteliten er fin på en kitschy måte ;) Måtte flire når jeg leste at skjeggemannen syns han (nøtteliten) var fryktelig stygg ;)

    God helg til deg og dine :)

    SvarSlett
  6. Nøtteliten er veldig fin og nydelig :-) Og perfekt kitschy! Jeg hadde også plukket ham med meg hvis jeg fant ham!

    SvarSlett
  7. jeg synes nøtteliten er supersøt!

    SvarSlett