onsdag 28. september 2011

Trommer

Jeg har litt dilla på trommer for tiden.

Det startet i våres en gang da jeg via diverse blogger (tror det var noen svenske, men husker ikke hvilke) oppdaget Acne jr. De lager de kuleste lekene! Og trommen på bildet under falt jeg veldig for. Den ble med en gang stående på barnas (les: mamman's) ønskeliste til jul.

Foto: Acne jr

Så fant jeg i sommer på en Fretex på Sørlandet den kuleste kakeboksen jeg har sett, veldig lik Acne trommen. Den er merket på lokket med TIVOLI og en soldat med dansk flagg på lokket. Nå fungerer den bra som oppbevaring av treklosser på barnerommet. Trommestikker har vi nemlig ikke..


Men, nå i høst (for å følge årstidene som over), eller forrige helg for å være mer presis, fant jeg en ordentlig leketromme på loppemarked. Gammel og god, med det samme fine røde og hvite trekantmønsteret som på de to trommene over. For det var jo delvis mønsteret jeg falt for (trekanter er jo veldig i vinden for tiden). Men fortsatt ingen trommestikker..


Hva skal jeg gjøre med det? 
Lage noen trommestikker selv? Ja, det kan sikkert gå.. 
Men så er det den Acne jr trommen da. Den er jo veldig fin, og trommestikkene ser så perfekte ut. Bambus og greier;-) 

Så konklusjonen er at vi har ikke nok trommer helt enda, for vi ha den med de fine trommestikkene. Kanskje barna (les: mamman) rett og slett må ønske seg en 3-pk med trommer fra Acne jr? For de kommer nemlig i forskjellige farger også. Se bare her.

Foto: Acne jr
Fine, ikke sant? Og veldig nødvendige som oppbevaring. 
Og som instrument da.. 

Mens vi venter på julenissen skal jeg kose meg med å se den prisbelønte filmen Blikktrommen fra 1979, som Stilleben var så snill å tipse meg om i en kommentar på dette innlegget. Jeg gleder meg allerede!


Her kan du også se et klipp hvis du er interessert. (måtte bare prøve å legge inn filmklipp, da jeg aldri har gjort det før)





Har du dilla på noe spesielt for tiden?



I love drums these days. From the moment I saw Acne jr's beautiful drum in the top picture. During the summer and fall I have found two drums in flea markets. But I think I need the Acne jr drum too;-) And I want to watch the award winning movie from 1979, The Tin Drum very soon.

9 kommentarer:

  1. Herlige trommer, fekk nesten litt dilla av å lese innlegget ditt! Vi har ikkje ei einaste tromme trur eg, og det burde ein vel ha når ein har små barn?

    SvarSlett
  2. Å så flotte de trommene var da, men ville ikke ha hatt dem i hus. Liker at det er stille rundt ørene mine :o)
    Håper julenissen hører juleønskene dine :o)
    Ha en fin dag
    Klem

    SvarSlett
  3. Hehe, det var på Nesøya jeg fant den malingsflekkduken (de har jo ofte litt dårlig smak de med mye penger...). Da sees vi nok på et loppis før eller siden. Skal prøve å kjenne deg igjen ; )

    SvarSlett
  4. Herlig film som jeg så på kino da den kom:) Flotte trommer, synes du skal få dem i julegave jeg:)

    Klem Trine:)

    SvarSlett
  5. Aldeles nydelige trommer du har fått tak i :) Minner meg om Christoffer Robin i orginalversjonen og de nydelige bildene til Belle & Bo :) ( de har gratis nedlasting av fine bilder )

    SvarSlett
  6. Jøsses, det har jeg aldri tenkt på engang at de kan være lure og dekorative! Men det ser jeg jo nå at de kan :)
    Og grattis med seieren hos Designhund/Tone, det var litt av en fin pute du hadde fått!

    Ha en fin helg ♥
    Signe

    SvarSlett
  7. Så morsomt med dilla på trommer :)
    jeg har dilla på Ulger for tiden, har ugle bilde fra ikea på stua, ugle pung mm :)

    SvarSlett
  8. herlige trommer! Kjenner igjen det med 'barnas ønskeliste' hihi.. liker veldig godt stilen din! Bli gjerne med på min gi-bort om du vil:) Ha en god dag!

    SvarSlett
  9. Hei! så hyggelig at du blogger om mitt filmtips! Det er sannelig lenge siden jeg har sett filmen, tror jeg må se den igjen, det er jo en alvorlig film, som all film er som handler om krigen. Men den er spesiell. Ja, jeg må få tak i den filmen. God filmkveld når den tid kommer (visst du ikke allerede har sett den) og som skrevet tidligere; den trommen fra loppis er en skatt. Ang. dilla, tja, ikke noe spesielt, kanskje å være maks kreativ med mine saker og ting. Derfor flytter jeg rundt på alt mulig rart i heimen for tiden.

    SvarSlett