torsdag 6. oktober 2011

Hytteskatter

Vi er på høstferie på fjellet. 
Vinden uler ute, og jeg er glad for at jeg er inne med stearinlys og fyr i peisen. 

Jeg gleder meg over alt det fine som finnes inne på hytta. 
Ting, jeg liker ting:-)

Ser du meg i skjeen? 

Bjørn Wiinblad, Mon Amie fra Rørstrand, 'Det riflede' av Tias Eckhoff/Porsgrund porselen og Skaugum bestikk. 
Min mormor og morfar hadde god smak. Eller kanskje det bare var tiden de levde på? 
Fint er det uansett:-) 

Nå skal vi spille kort! 

God torsdagskveld til alle som er innom! 


Treasures from the 50/60's in my family's mountain cabin. 

14 kommentarer:

  1. Høres veldig koselig ut med hyttetur, peiskos og kortspill.. vakre ting du viser frem!
    Her er det ulleteppe og stearinlys i mørket her også- koselig selv om det er vanlig jobbuke på oss =) Ha en god kveld!!! Hilsen M

    SvarSlett
  2. Mon Amie er så fint!! Så moro at besteforeldrene dine har så mye fint på hytta. Mye fint å se på!

    Kos dere videre!

    SvarSlett
  3. Så kooooselig!!!! Kjempefine saker (tror det var litt tiden de levde i, men og at de hadde ganske bra smak assa, for min mormor hadde ikke så mye spennende...litt, men ikke mye;)

    Kos dere med kortspill!!


    Ps; ny give away på bloggen min :D

    SvarSlett
  4. Bestikket er nydelig! Jeg har fått kjøpt meg, så jeg har bestikk til 12, men mangler skjeer og teskjeer. Jeg bare digger det bestikket!!!! Klemz Grethe

    SvarSlett
  5. så fine ting!!! Salt- og Pepperbøssene var bare helt knall...

    SvarSlett
  6. Herlige ting på hytta. ♥ ♥ ♥

    SvarSlett
  7. Skaugum bestikket er høyt opp på bryllupslista vår. Det er så vakkert. Kos dere på hytte med snø (??)

    SvarSlett
  8. God smak! Jeg har fått kjøpt 8 kuverter på et loppemarked for 100 kr, gjett om jeg var lykkelig! Kos dere på hytta!

    SvarSlett
  9. Høres ut som dere har det koselig og besteforeldrene dine hadde definitivt god smak, selv om det sikkert var mye fint å velge i på den tiden! :)

    God ferie videre!

    Hilsen Solrosa

    SvarSlett
  10. Åh, vakre, vakre ting! Her fikk "vi" (dvs mamma og pappa, hehe) ny hytte for noen år siden, og alle de fine skattene ble igjen på bestemor og bestefars gamle. LItt trist, egentlig, men det er forstatt slekt der som sikkert har glede av tingene.

    Takk for koselig hilsen i dag! Håper sjokoladen smakte ♥♥

    SvarSlett
  11. Så fine ting :)Likte spesielt koppen og skåla:)

    SvarSlett
  12. Elsker Skaugumbestikket..
    Kos dere videre på hytta!
    Klem

    SvarSlett
  13. Tenk å arve ei hytte full av skatter! Jammen har du vært heldig.

    God helg til hyttefarerne fra byen;)

    SvarSlett
  14. Jeg har også en hytte etter min mormor og morfar med akkurat det samme salt og pepper settet :D Og Cathrineholm kjeler ikke minst. Ja, var det god smak eller tiden de levde på? Begge deler sikkert :)

    SvarSlett