onsdag 7. desember 2011

DogA, julemarked, flinke folk og fine funn

Forrige helg var den store julemarkedhelgen for meg. 
På søndag dro jeg på Designernes eget julemarked på DogA, uten barn heldigvis. For der var det, som alltid, fullt av folk.
Synes det var ekstra spennende å dra dit i år, for jeg visste jo at flere bloggbekjentskaper hadde utsalg der. En god anledning til å shoppe litt, også er det jo veldig hyggelig å få hilst på folk man tidligere bare har snakket med på skjerm. 


Hos Stassjon, som til vanlig holder til på Bjørkelangen stasjon, kjøpte jeg denne nydelige, vintage forklekjolen til lille Propelli. Stassjon har nemlig et klesmerke for barn, Bøtteknotten, som er ubrukte vintage barneklær fra 70'tallet. På markedet solgte de helt nydelige folklekjoler og selebukser. En nettbutikk er visstnok rett rundt hjørnet også, anbefaler deg å følge med på bloggen deres hvis du er interessert i slikt. 



Hos Henriette som har bloggen Fauna design kjøpte jeg disse fine postkortene. Liker så godt bildet med kaninene som bor i hule under jorden, tror nesten jeg må ønske meg det i stort format også. Henriette lager de fineste illustrasjoner, og man får kjøpt blant annet postkort og trykk i Faunas Eplabutikk.


En annen blogger som jeg fikk hilst på var Linnosaurus. Har siklet på de fjonge nålene hun lager en stund, og endelig er en blitt min! Linn er en utrolig dyktig illustratør, bare ta en titt i Epla-butikken hennes og se selv! 
(P.s. til julenissen: ønsker meg Linnosaurus' plakat "Sjelero med Figgjo" til jul, vær så snill;-))



Jeg blir så imponert av så flinke og kreative mennesker! 

Også var det så hyggelig å møte menneskene bak bloggene også:-)




Great finds from the Designers Christmas Market in Oslo last weekend. 

Such creative and skilled people! Great to finally meet the people behind the blogs, too.

9 kommentarer:

  1. Så kjekt dette hørtes ut og så herlige ting som fikk bli med hjem :)
    Bor på feil enda av landet hva gjelder ulike arrangement jeg ;)
    Klem May Helen

    SvarSlett
  2. Åh, det såg kjempekjekt ut - så fine ting du har funne deg! Her blir det julemarknad i helga, eg gler meg til det. Men det er nok ikkje heilt samme shvungen over det her nede...

    SvarSlett
  3. ååå, helt FANTASTISK den nåla!!

    SvarSlett
  4. jeg har ikke helt trua på julenissen jeg, så derfor bestile jeg liksågodt "sjelero" plaktaten til meg selv ;)
    mye fint her altså!

    SvarSlett
  5. Så utrolig fine ting:) Liker alt sammen og jeg HAR sjelero med Figgjo jeg:) "Kjøpt den sjæl:)"

    Klem fra Trine:)

    SvarSlett
  6. Se der var kjolen på plass ja;) Nå blir lille propelli fin-fin. Vi gleder oss veldig til nettbutikken er på plass. Det var veldig hyggelig å hilse på deg på julemarkedet. Håper du får en strålende jul.
    Hilsen Ida

    SvarSlett
  7. Jeg var også på julemarkedet! Og herremin, så mye fint. Jeg er glad jeg har to gutter jeg, hvis ikke hadde jeg handlet meg blakk og fordervet på nydelig jentetøy. Fine ting du fant :-)

    SvarSlett
  8. Det var så hyggelig å hilse på deg på Dejm! Det var fint å sette et ansikt til bloggen din :-) Litt morsomt at du kjøpte fra meg, Linnosaur og Ida Larmoe på markedet da siden vi gikk i samme klasse på Kunsthøyskolen!

    SvarSlett
  9. Henriette: det var ikke så tilfeldig at det var dere tre. Det var liksom de bloggene jeg kjente best til. Og som jeg hadde lyst til å besøke. Men jeg visste ikke at dere hadde gått i samme klasse da.. Vittig:-)

    SvarSlett