søndag 4. desember 2011

Jul i gamle dager


Der kan man blant annet oppleve hvordan jul ble feiret i de diffuse 'gamle dager'.
Det er også mange flotte markedsboder, med blant annet kunsthåndverk, hjemmestrikk og antikviteter.
Hvis noen skulle tvile er det den siste typen bod som er min favoritt.

Nisser av ymse slag.

Trenger du sopplysestaker? (jeg trengte to, nå har jeg åtte)

Bedre å være halv full enn halv tom..
Julegaver til junior?
Pepperkake på pinne er obligatorisk!
 Dessuten er det mange flotte utstillinger, folkedans og morsomme aktiviteter for barna. 
Ta turen hvis du har mulighet! 
På Folkemuseet er julestemning er garantert (synes jeg da).

God 2. søndag i advent til alle som er innom!


 Atmosphere at the Christmas market on the Norwegian Folk museum. 

*********

Også må jeg bare takke for alle koselige kommentarer på forrige innlegg om adventstaken jeg lagde:-)
Ble helt overveldet, jeg.
Nå viste det seg at jeg ikke var først ut til å prøve meg på å kopiere Ferm-staken. Bloggen Fragmenter hadde allerede laget en kjempefin variant. Takk for tips Møbelpøbel!
Jeg fikk også kommentarer fra mange av dere som også hadde tenkt tanken selv. 
'Great minds think alike', er det ikke det det heter?

11 kommentarer:

  1. Så koselig :) Dette må ha vært artig for både barn og voksne ;) Sopper vil jeg ha , har ikke funnet noen noen steder ( har bare 2 ) . Og så herlig bilde med lillegutt og pepperkake på pinne :)

    Kjempefin adventsstake under her også , WOW !
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  2. så koselig dag dere har hatt!
    kos deg denne Søndagskvelden.
    klem fra Tone

    SvarSlett
  3. Å elsker folkemuseum, håper jeg får noe lignende før jul. Sikkelig stemmning:)

    SvarSlett
  4. Ser og høres ut som dere har hatt en super lørdag på julemarked:),
    kule sopper:)
    Klem

    SvarSlett
  5. De diffuse "gamle dager", ja;-) Alltid litt rart når noen uttrykker at de liker hvordan ting var i gamle dager, ja for når var det? 60-tallet? 1837?
    Herlige ting på markedet!

    God kveld videre til deg!

    SvarSlett
  6. Så utrolig koselig det så ut! Tenker man får julestemningen der ja!

    Klem:)

    SvarSlett
  7. så herlig! for et soppefunn-lov it!

    SvarSlett
  8. Kjempefine bilder!
    Nå fikk jeg bare enda mer lyst til å reise ut
    til Bygdøy før jul! :)

    SvarSlett
  9. Superkoselig! De soppene er favoritt, jeg skulle også "bare ha 2" og nå har jeg ganske mange flere enn jeg "trenger" gitt ; )

    SvarSlett
  10. Åååå der så det gøy ut ...

    SvarSlett
  11. Der så det koselig ut! Så mange fine boder, så mye man trenger.

    Vi digger folkemuseet. Perfekt for små lopper OG foreldre. Jeg må jobbe lørdag og søndag i butikken vår i Markveien, så jeg sender guttene mine alene til markedet :( Men jeg får prøve igjen neste år. Er vel bare disse to helgene.

    Og det var SÅ koselig å hilse på deg på DogA! Moro å se menneskene bak bloggene. Jeg skulle gjerne hatt tid til å tatt en kaffe med deg og snakka loppekupp, men det dukker kanskje opp andre anledninger;D Det var så mange kjente og ukjente som var innom at jeg ble helt svimmel. Men fortjenesten var god, og både jeg og Henriette fra Fauna er godt fornøyde!

    SvarSlett