tirsdag 20. desember 2011

Julekjole

Inspirert av flinke Kaspara og hennes herlige t-skjorte-kjoler har jeg sydd en julekjole til min datter.




En hvit genser fra H&M og et rødt polkadottstoff funnet på loppemarked er blitt til Propellis julekjole. 
En liten Peter Pan-krage, knapper og skjørt med rynkebånd; det ble akkurat like fint som jeg hadde tenkt meg! (lov å være litt stolt, er det ikke? Mine sykunnskaper er nemlig minimale)




I have made a Christmas dress for my daughter, inspired by Kaspara's lovely t-shirt dresses.
A shirt from H&M and vintage polkadot fabric, made into a dress with a Peter Pan collar, buttons and a wrinkled skirt; it turned out just as I thought. (I'm a little proud, since my sewing abilities are minimal)

21 kommentarer:

  1. Åh, var vi tvungna att den där tjejen som satt på jultomten kille! : D

    Förhoppningsvis, jag skrev rätt, och du förstår när ditt språk är finska språkkunskaper och dåliga!

    SvarSlett
  2. den var supersøt!
    ja, helt greit å være stolt;)

    SvarSlett
  3. Fiiin kjole til lillemor propell! Og takk for hyggelig julebakstlørdag!
    Lyx

    SvarSlett
  4. Så nydelig julekjole. Det er liksom noen helt eget med disse polkadottene :)

    SvarSlett
  5. Den var innmari fin!
    Du har absolutt all grunn til å være stolt synes jeg. Tenker hun synes den var skjønn selv også :)

    SvarSlett
  6. Skikkelig gjennomført og SØT kjole!
    Vær stolt du store syerske ;)

    SvarSlett
  7. God grunn til å være stolt. Det er LOV!!! Kjempeflink er du. Tror jeg hadde strevet fælt med å få dette til...
    Ha en riktig fin jul.
    Klemmer :-)

    SvarSlett
  8. Så søt!! Herlig minne fra julaften<3

    SvarSlett
  9. Så fin den var! Du er jo superflink!! Tipper lillemor blir helskjønn i den kjolen. Og så gøy at mamma'n har sydd den da. :)

    Fin kveld til deg!

    SvarSlett
  10. Hei og takk for hyggelig kommentar hos meg.Nydelig kjole,tror du bør begynne produksjon.

    SvarSlett
  11. Du har ALL grunn til å være stolt av denne nydelige kjolen:) Kaspara er en inspirasjonskilde:)

    klem fra Trine:)

    SvarSlett
  12. Herlig kjole!!!! Du er kjempeflink!! :)

    SvarSlett
  13. Fiiiin!!! Jeg er kjempeimponert!!

    SvarSlett
  14. Klart du kan være stolt! Kjempe fin :)

    SvarSlett
  15. FAaaaaaaantastisk! Så utrolig søt, nå kan du være ordentlig stolt

    SvarSlett
  16. Den var da utrolig supersøt - du er jo kjempeflink!

    Du kan da virkelig sy - klapp på skuldra :-)

    Finfin onsdag til deg :-)

    SvarSlett
  17. Så søt! Kjempeflink jo! :)

    SvarSlett
  18. Så søt kjole, da blir nok lillemor veldig fin!

    Ønsker deg og dine en fortreffelig julefeiring :)

    SvarSlett
  19. For en herlig kjole, du er flink!
    God jul til deg og dine!
    Stor klem fra E

    SvarSlett
  20. Nyyyydelig, flinke du*smile*
    ...og gjett hva jeg skal bruke julegavepenger til: Jeg skal handle en etterlengtet symaskin!HURRA!

    ...du har ikke tilfeldigvis noen tips til meg vel? Aner jo ikke hva jeg skal gå for gitt..men lurer på å bare kjøpe en billig med enkle sømmer, jeg trenger jo bare de vanligste instillingene tror jeg..*hihi*

    Ønsker deg og dine et flott nytt år, vennen!
    Stor klem fra meg

    SvarSlett
  21. Så herlig!
    Minner meg om en nabojenta hadde da vi var små :)

    SvarSlett