tirsdag 10. januar 2012

Nyanser av blått



Julen er nå ryddet helt bort her i 4 etg. Det medførte behov for noen endringer av innholdet i hyllen på kjøkkenet. Vekk med det røde, og inn med det blå og grønne. Måtte jo la julegavene få hedersplass;-)

I dette innlegget har jeg også eksperimentert med litt større bilder enn jeg vanligvis har, har sett mange blogger rundt omkring som har så store og fine bilder, og nå fant jeg endelig en måte å teste det ut på selv. 
Så er spørsmålet, synes du det funker? Eller ble det litt for stort?




Ute er det vakker vinter. Endelig snø!!


God tirdagskveld til alle som er innom:-)


Shades of blue and green. The shelf in our kitchen needed some renewal after Christmas. 

Also, it's finally snow outside! Yey!

30 kommentarer:

  1. that is so beautiful! love it! my last post shows some cathrineholm, too!
    best wishes
    merle

    SvarSlett
  2. Blått gir meg ro i sjela, og dette var intet unntak. Så mye fine blå ting på kjøkkenet deres.
    Store bilder er bra! Fortsett med det. :)

    Fortsatt fin kveld til deg!

    SvarSlett
  3. En nydelig samling Louise :)
    Det er sant som Trine sier , gir ro i sjela .
    Jeg liker store bilder , får liksom bedre oversikt ;)

    Klem fra Janne

    SvarSlett
  4. flott
    ikke for store bilder
    lagrer gjerne ett av dem i lotus-mappa mi :)

    SvarSlett
  5. Det var virkelig noen fine bilder
    i blått - herlige cathrineholm og sprek lampe!! :)

    Det er alltid godt når julen blir pakket bort.
    Det er så koselig for en liten stund, men så vil man
    tilbake igjen til hverdagen..

    Litt av en samling du har av alle lotusene...
    :)

    Fin kveld ønskes deg!

    Klem fra Ida

    SvarSlett
  6. Alt det fine blå stasjet passer jo bare helt perfekt sammen med lampen din og stolene. Jeg digger store bilder :) Festlig eple innlegg under, måtte le høyt.

    SvarSlett
  7. Du fikk så mye fint til jul. Urettferdig...! ;) Hehe. Fine blånyanser!

    Store bilder = Ja :)

    Klem Lene

    SvarSlett
  8. Flott med store bilder. Fortsett med det!

    SvarSlett
  9. Jeg synes det ble fint med så store bilder. Og fine ting du viser. :) ha en god uke videre!

    SvarSlett
  10. Godt nytt år!
    Ah.. de tingene i DEN hylla altså.. Så fine!
    Blått er flott. ;) SYntes store bilder gjorde seg, og da får jeg sett alle go`sakene litt bedre også. Og det er det absolutt ikke noe galt i.

    Klem Mumsi

    SvarSlett
  11. F I N E bilder :)
    Liker så godt det du har på hylla altså.
    God tirsdagkveld til deg også!

    SvarSlett
  12. Hei! Så fine bilder :) Blått og turkis mot knall-grønt er superfint, og en ny favoritt for meg! Ha en fin uke:) klem Lillian

    SvarSlett
  13. En slik hylle er genial, du kan lage store forandringer når som helst. Kjempestilig ( om jeg kan bruke et tantete uttrykk). Synes og det fungerte bra med store bilder. Har vært litt i tvil på min blogg og.men syntes det ble veldig fint her:)

    SvarSlett
  14. Oj, der var det mye fint fra Catrineholm!!

    HAHA, skulle likt å treffe faren din - det står respekt av menn som driver med håndarbeid. Jeg har en mannlig kollega som er en racerstrikker, brukte ham som konsulent på Mariuskjolemønsteret. Akkurat de knyteteppene tror jeg det er greit vi ikke drar fram fra 70-tallet igjen, de var nå mest av alt effektive støvsamlere...

    Jada, veldig fint det pepitastoffet, det er bare så ulikt meg å like noe blått og såpass nøytralt.

    SvarSlett
  15. knallfine hyllevarmere også nå på nyåret, du har mange godbiter!


    digga epla di i innlegget under og, løøv it!

    SvarSlett
  16. FINE bilder!
    Og store bilder er deilig å se på!!

    SvarSlett
  17. Jeg har jo nettopp selv fått store bilder, and I looooove iiiit!!! Kanskje dine er enda litt større enn mine, men jeg får ikke inn hele bildet på skjermen min. Jeg kan selvfølgelig zoome ut litt, men da blir det så iinnmari liten tekst liksom :)

    Gleder meg til å se flere store, deilige bilder av dine fine, fiiine lotuser :) Jeg har endelig fått karra til meg en liten grønn en ;)

    Ha en deilig uke!!

    SvarSlett
  18. Så tøft bord, har du laget det selv??

    SvarSlett
  19. Pernille Ulrikke: Takk:-)
    Ja, vi har laget bordet selv. Bordplate i eik fra billigkroken på Ikea, og ben fra et bord som ble gitt bort på Finn som vi sprayet grønne (av alle ting).

    SvarSlett
  20. Kjempefint, alt sammen!!! Og så stilig med grønne bordben! Store bilder er supert! Blir faktisk morsommere å blogge når man har det :)

    SvarSlett
  21. En annen ting, tusen takk for så fine ord hos meg.
    Og du, ha en FIN dag!

    Og en tredje ting, kan jeg FÅ lampa di? Den blå?
    Jatakk. Tusen takk. *fnis, ikke misunnelig jeg?*

    Klemmeklem fra an-magritt

    SvarSlett
  22. Deilige blåfargar! Og JA til store bilete!! :)

    Finfin onsdag til deg!

    SvarSlett
  23. Ble så himla glad når du la igjen kommentar hos meg og førte meg HIT!:) Til herlig, fargefrodig og stilsikker inspirasjon:)Tenk å få såå fine Cathrine Holm-krukker til jul...elsk! Og nydelig forslag til sitat på barneromsveggen inne hos meg; den strofa passer godt hos vår 2,5-åring for tida;)

    Nydelig kveld til deg!

    SvarSlett
  24. Hihi. De flamencodukkene har jeg bagynt å samle på. Det begynte med at jeg elsker flamenco og at jeg arvet en dukke etter bestemor og bestefar, så kom jeg over noen på loppis, og dermed var det gjort. Nå har jeg flere, men mangler en dansende mann...

    Se her for flere dukker: http://solrosa-solrosa.blogspot.com/search/label/Se%C3%B1oritas

    ;)

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  25. Sååå utrolig fine Cathrineholm krukker!. Elsker dem selv, kan ikke få nok! <3 Ha en finfin torsdag!

    SvarSlett
  26. Hvordan var skolestart? jeg er ganske sikker på at noen gode notatbøker vil hjelpe laant på vei (til tross forat min ped notatbok fortsatt er tom). Nå for tiden driver jeg å studere sosiologi, etter ørten bytter, og tenker å søke meg inn på lærer høyskolen til høsten! Hva tar du? lykke til med skolestart :)

    SvarSlett
  27. Elsker blå og grønntoner. Nei, bildene er ikke for store, det ser bare flott ut.

    SvarSlett
  28. Jeg må stadig inn og se litt på disse fine tingene dine i kjøkkenhylla.....suuuukk, nydelige blå G.Prytz-Kittelsen........I'm in love <3

    SvarSlett
  29. Jeg kjenner lysten på en finfin string hylle sniker seg innpå :) Hvilken størrelse har du på den fine string hyllen din over kjøkkenbordet? :)

    SvarSlett