onsdag 1. februar 2012

1. feb, bruktfunn og reisefeber

Kalender-duppedings funnet på bruktbutikken.
En gammel souvenir som noen en gang har kjøpt på Svinesund. Den underlige kalender-mekanikken tiltalte meg. 
Jeg føler nesten at det er skjebnens ironi. Rett over svenskegrensen er nemlig den eneste form for utland jeg har opplevd på noen år. Litt trist egentlig, jeg som er så glad i å reise.  VW-bussen på bildet kjøpte jeg og kjæresten på en Interrail-tur for mange år siden, og den blå lampen er kjøpt i Roma. Som jeg skrev i dette innlegget har jeg skikkelig reisefeber for tiden. MÅ få til en tur (hvor som helst, nesten) i løpet av våren!

God 1. februar til alle som er innom!


Calender found in a thrift shop. An old souvenir from the border between Norway and Sweden. Kind of ironic, because the border is as far I have traveled the last few years. Now I really feel like going somewhere more exciting, I want to travel! 


12 kommentarer:

  1. Digger kalender-duppedingsen, bobblen og lampen.
    Javist er det deilig å reise,bare å glede seg til en tur som er "i boks" er en herlighet i seg selv.

    Ønsker deg en god tur når den tid kommer, men akkurat i dag sier vi "ha en trivelig kveld".

    Linda :O)

    SvarSlett
  2. jeg har også hatt skikkelig reisefeber etter jul!
    men, nå skjer det faktisk snart..pass er fornyet, og jeg og min kjære drar til spaina om 14 dager! iiih!
    vi fikk oss nemmelig tur i bryllupsdagsgave her i sommer, og nå er tiden kommet ;)
    tur planlegging er kjempegøy, lever lenge på å vite at man skal på tur, og så lever man lenge på å ha vært på tur og!


    God Tur da!

    SvarSlett
  3. Åh, den blå lampa...den må du vise mere av!! Den så lekker ut!!!

    Reise ja...vi skal til Jessheim i morra, det er det lengste vi har reist på en stund! ;)

    SvarSlett
  4. Svar
    1. Hehe, ja den er temmelig kitschy;-)

      Slett
  5. Hei og god kveld i stua!
    Tusen takk for sist! Det var veldig koselig å hilse på deg og at du hadde tid til en kopp te. Håper du hadde en morsom dag og hadde fine timer i Tønsberg samt var fornøyd med den knallgule!
    Morsomme bruktfunn her også, du er en rev på bruktfunn!
    Reise ja, jeg er helt dårlig selv også. Egentlig vil jeg alltid reise!
    Håper vi får brukt koffertene både du og jeg i løpet av våren!
    Ha en god natt og en finfin morgendag!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  6. Jeg også, har skikkelig feber...
    Før reiste jeg mye både jobb og privat.
    De siste årene har jeg nesten vært stillestående.
    Blir nesten stressa jeg ;)

    Håper du kommer deg på tur snart :)
    So long!
    Siw

    SvarSlett
  7. Nydelig den blå lampen og
    den bussen var jo herlig!! :)

    Kjenner til følelsen. Etter vi har fått
    barn har det blitt mindre med reising
    og pengene har gått til hus og oppussing og
    ting som må gjøres her hjemme. Vi har prøvd å
    gjort det beste ut av det med småturer til Sverige
    og en liten tur på stranda om sommeren og slikt ;)

    Men, det jeg drømmer om er at jeg og mannen
    kan dra på tur til Italia, det hadde vært så koselig!

    Nå er det avslapping som
    står for tur i dag. Jeg har endelig fått
    min etterlengtende fridag fra jobben.
    Så i dag skal jeg ta det helt med ro
    og kose meg hjemme!! :)
    Det er godt å ha en dag av og til
    som man kan ta det helt med ro!! :)

    Klem fra Ida
    :)

    SvarSlett
  8. For en søt liten "Harry"-kalender ;) kjenner meg igjen i forhold til det nesten desperate reisebehovet. Før reiste jeg masse men nå er det altfor lenge siden sist. Krysser fingrene for at både du og jeg får dra på en fiiiin tur i løpet av 2012 :) *♥*

    SvarSlett
  9. I know the feeling...
    Knallkul lampe og herlig wv! Hdde vært gøy og hatt en sånn i big size, da kunne man kjørt nedover Europa med stil!!:D
    God kveld til deg!

    SvarSlett
  10. Den hadde nok jeg plukket med meg også. Husker min tante og onkel hadde en enkel svart kalender dings som dette, med hvite tall inni, som man måtte trykke på en knott for å få "opp" en ny dag. Det var ALLTID om å gjøre å komme først til den om morgenene da vi var på besøk som barn. Ønsker meg også noe tilsvarende ;) Fin kveld til deg!

    SvarSlett
  11. Liker tanken på å kjøpe andres suvernirer. har dog ikke kommet over et hopp i taket-brukt-suvernir-kupp enda, men kan jaggu si at den kalendertelleren var ganske så kul! Hva man ikke lager for turister! Og den bøå lampen er jo helt fantastisk, drasset du med deg den da du var på interrail? Husker jeg drasset med meg en to meter lang pinneduk til mamma i et par mnd.

    Håper du får tatt deg en tur i løpet av våren.!

    SvarSlett