søndag 5. februar 2012

NIB-utfordring: Vårlig vegg






Jeg benytter meg av NIB's februarutfordring "Vårlig vegg" til å vise frem noen nye ting i heimen.
Tapeten vant jeg i et lotteri hos Fargerike før jul. Design av Hanna Werning fra Borås tapeter. Jeg har, siden min svigermor introduserte meg for Josef Franks design og Svensk Tenn for noen år siden, ønsket meg en slik tapet, og ble overlykkelig over å vinne denne Frank-inspirerte tapeten. 
Den gule lampen har jeg nylig kjøpt av Kaspara, et besøk til Sandefjord lot seg kombinere med et venninnebesøk i en naboby. I tillegg til å få en nydelig lampe jeg (faktisk) har lett etter en stund fikk jeg te og hjemmebakt ostebrød av Kapspara, litt prat ble det også tid til. Veldig koselig, takk for meg Kaspara! 
Trillebordet er et loppefunn som vanligvis har plass i boden på loftet, og stolen er arvegods og står til vanlig på soverommet vårt. 


Så gjenstår spørsmålet, var dette en vårlig vegg?
(Noe smartpanel har vi ikke.) 
Jeg fikk ihvertfall litt vårfølelse av å lage dette innlegget. Trenger litt farge når det er -13 ute:-)


Flere bidrag i utfordringen finner du HER.


My contribution to NIB's february challenge "Spring-like wall"
(bad translation, I know).





20 kommentarer:

  1. Ja, så absolutt, dette var en kjempefin 'vår-vegg' spør du meg :-) Den lampen var skikkelig fin, og så likte jeg veldig godt bøkene under bordet.
    Lykke til i utfordringen.
    Klem :-)
    PS Så fint barnerom forresten - var innom og tittet før men fikk ikke kommentert.

    SvarSlett
  2. Heisan
    Herlig og sprudlende vårvegg som gnistrer av energi spør du meg! Ser at lampen trives i tigerstaden og er omgitt av fine ting, hi,hi.
    Jeg elsker den gule Cathrineholmbollen selv om jeg normalt sett er lite gul.
    Josef Frank ble jeg introduert for av min storesøster, interiørbutikk-eieren. Hun har hatt Josef Frank gardiner og Josef Frank-trekk på en stol.
    Nydelig komposisjon her og masse lykke til i konkurransen!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  3. Herlig!
    Den tapeten er så stilig!
    Og gult. Jeg blir aldri lei av gult.
    Det piffer om en hvilken som helst dag :)
    Smil fra Dina!

    SvarSlett
  4. Var det DU som fikk kjøpt den lampen, heldige du ; ) Fin vegg, jeg fikk ihvertfall vårfølelse!!

    SvarSlett
  5. fantastisk tapet!! jeg "tok lodd" men vant ikke ;) fikk virkelig øynene opp da all of irina-irina brukte denne på et vakkert pidestallskap;)

    vårstemning prøver jeg å finne overalt for tiden, for her ute er den i allefall ikke..!

    SvarSlett
  6. Oh I love this corner of your home!
    The wallpaper is beautiful - lucky you :-)

    SvarSlett
  7. Absolutt vårstemning! Kjempefine bilder:)

    SvarSlett
  8. Hvor ser det lækkert ud! Vild med den gule lotusskål og lampe

    SvarSlett
  9. Oj, fint!!
    Fantastisk bord og lampe!!
    Og formen på den stolen var bare lekker!
    Lykke til:)
    klem

    *og takk for pastell-dronning-kommentaren;)

    SvarSlett
  10. Dette var så fint - et stilleben fyllt med godbiter og herlig energifyllt:)

    SvarSlett
  11. Definitivt våårlig! for et fint trillebord, og lampe, og tapet. Hele greia; ti av ti!

    Og kurvstolen, veldig vår og veldig soverom :)

    SvarSlett
  12. Vilken fin blogg du har! Ska bli kul att följa den :-)

    SvarSlett
  13. Flott vårvegg! Vegg fikk iallefall vårfølelsen ;) Grattis med ny lampe! Stas! Og det trille bordet da, ahh.. herlig det er!

    SvarSlett
  14. Så fin vårvegg! Kjempefine bilder:-D

    SvarSlett
  15. Syntes vårveggen din var flott jeg. Kurvstol, gode bøker og gule farger. Akkurat slik en god vårdag skal nytes og være :)

    SvarSlett
  16. hey there, just discovered your blog. i like the wallpaper.. its a cool pattern!
    also like yellow as a color, so i love your lamp.
    have a nice week,
    xx svenja

    http://traumzuhause.blogspot.com/

    SvarSlett
  17. kjempefint
    snyta fint trillebord!!
    :)

    SvarSlett
  18. Herlig!
    Ønsker deg en fin torsdag. Snart helg :)
    Klem Tonje

    SvarSlett
  19. For meg var dette skikkelig vårlig vegg!! Spenstig og stilig.
    Klem Madelén

    SvarSlett
  20. Artig og fengende fargebruk! Og interessant og fint sammensatt! Velfortjent galleriplass!!!

    SvarSlett