onsdag 8. februar 2012

Retro leker

På lørdag gikk vi forbi en bruktbutikk som var stengt. Denne gamle leke tv'en fra Fisher Price lyste i mot meg fra vinduet. Mandag formiddag var jeg tilbake i bruktbutikken, og vips var den min!
Den spiller "London Bridge" og "Row, row row your boat".
Også ser den nesten ubrukt ut. På undersiden har den tidligere eieren sirlig notert hvor og når leken ble kjøpt. Sjarmerende!
Fra før av har vi denne platespilleren, også en gammel leke fra Fisher Price, som jeg fant på loppemarked for noen år siden.
Denne har vært veldig populær hos barna mine, men siden den er så gammel er jeg også litt redd for at den skal gå i stykker. Derfor er det en sånn leke vi tar frem og leker med sammen.
Da blir det med ett litt spesielt, og veldig koselig med å leke med den.

Liker du også gamle leker?

God ondagskveld til alle som er innom!


Vintage Fisher Price Music screen TV found in a thrift store. 
Plays  "London Bridge" and "Row, row row your boat". 
We also have a Fisher Price Record Player that i bought at a flea market a couple of years ago. Really popular with the kids!
Do you like old toys too?

16 kommentarer:

  1. smart "å ta frem og leke sammen" - det gjorde nemlig ikke jeg og den samme FP-fjernsynet gikk i stykker her hos oss... den spiller fortsatt musikken men bilderullen går ikke rundt... sukk, man lærer litt hver gang. Takk for kommentar på penneholderen, råkult det bildet/pin du la ved link til!! jeg følger deg nå på pinterest ; )

    SvarSlett
  2. Fin fin tv :-) Jeg er også vild med retro legetøj, som så meget andet. God aften til dig.

    SvarSlett
  3. Jeg elsker slike sjarmerende retro leker! Fin fine funn du har gjort. SMiler her jeg sitter. :)

    SvarSlett
  4. Fiiine saker! Jeg elsker gamle leker:-)

    SvarSlett
  5. Herlig, jeg husker godt den tven, elsket å høre på den når jeg la meg om kvelden.
    Jeg er helt vill etter gamle leker, men ungene er blitt for store til at jeg kan fylle på mer, uten å ha en rimelig god grunn. :O)

    Ha en fin kveld.
    Klem Linda

    SvarSlett
  6. herlige leker altså..såå mye finere enn nye!!

    SvarSlett
  7. noe av det beste jeg vet er å se bilder som får meg til å huske ting jeg har glemt fra barndommen. den platespilleren er en sånn ting. husker jeg lekte med en sånn, men ikke hvor og ikke når. og så husker jeg at fetteren min hadde en sånn TV med de samme melodiene, og det var så stas å leke med den :) glade 70tall altså! gleder meg til å gå skattejakt på loppis i helgen :) *♥*

    SvarSlett
  8. Herlig!Herlig!Herlig!
    .....skal si jeg blir nostalgisk*smiler*

    ...og herlige lillemann med de fiiine lekene dah!
    Gamle og retro leker er jo bare så kult spør du meg! Og jatakk til grønne tanker og gjenbruk!

    ...god kveld, søta!
    Klem til deg

    SvarSlett
  9. Åh så herlig da!!!:D
    Og så likte jeg den ranselen veldig godt:)
    klem

    SvarSlett
  10. Å, nå ble jeg fylt av gode minner. En slik liten TV fikk jeg av min kjære pappa! Jeg elsket den og melodien! Min datter har lekt med den lille TV'n. Men en dag røyk fjæra, så nå står den i et kott hjemme hos min mor. Så gøy at du har kommet over en slik artig 70-talls leke. Håper dine barn har like stor glede av den som meg. Pussig. I går blogget jeg faktisk om min kjære pappa. Om pappa og meg.

    SvarSlett
  11. Sikke noget fint legetøj håber selv jeg kan være så heldig engang at finde sådan noget genbrugsguld :)

    SvarSlett
  12. Så fint TV! Og åhh, lillesøsteren min hadde en sånn platespiller. Lurer på hvor den ble av?

    SvarSlett
  13. Da har de nok kjøpt den brukt, de også for den modellen du har der ser ut til å være fra midten av 60-tallet. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Mai: Ja, jeg tenkte også den var fra 60-tallet. Søkte litt på nettet og da fant jeg bare slike tv'er fra den tiden.
      Men så står det under at den er kjøpt på Standard (lekebutikk i Oslo) i 1984. Så kanskje den er en nyere produksjon av den fra 60-tallet?

      Slett
  14. Åh så utrolig stilig :o)
    Og så er de jo lekker på pynt også. Fint at slike flotte gamle leker ender i hendene på deg som vet å ta vare på gamle skatter :o)))
    Ønsker deg en fantastisk herlig uke
    Klem :o)))

    SvarSlett
  15. *åh, akkurat slik leketv hadde jeg da jeg var liten! nostalgi deluxe:) tror jeg må hjem til foreldrene mine å rote den frem til sønnen min! takk for tipset* vigdis

    SvarSlett