tirsdag 6. mars 2012

NIB-utfordring: Here I am - this is me





NIB's utfordring i mars er å vise frem et personlig interiør som virkelig er deg.
 "Som gir deg godfølelsen når du kommer litt sliten og trøtt hjem fra jobb,
eller gladfølelsen når du har hatt sovmorron søndag morgen og står opp til strålende sol i mars." Sitat - NIB

Dette synes jeg var en skikkelig spennende utfordring!
At interiøret gleder og til en viss grad reflekterer menneskene som bor i det er noe jeg synes er veldig viktig. Ingen mennesker er like, derfor er det mest spennede med hjem som ikke er helt like som alle andres, synes jeg...

Siden jeg er heftig forkjølet for tiden deltar jeg med resirkulerte bilder fra bloggen denne gangen, men de har ihvertfall ikke vært med i noen NIB-utfordringer tidligere. 
Gjenbruk er  kanskje en av de tingene som best beskriver interiøret på bildene over også, det meste av tingene våre har levd et liv før de kom til oss, enten som arv eller som loppe-/bruktkjøp. Dette gir meg (og samboeren min) en god følelse, dessuten har man sjansen til å eie ting som er unike og som kan bidra til å gi hjemmet et helt eget særpreg. 

Vi husker stort sett hvor de fleste av tingene våre er fra, alt har sin historie... 
"Husker du da du ble helt vill i blikket når du fant det String-hyllesystemet på loppemarkedet i Bærum og var livredd for at noen skulle snappe det fra deg selv etter at du hadde betalt?"  
eller
"Jeg husker da jeg fant den kassen med Lego til Teddy - den lørdag ettermiddagen hadde vi mye gøy med å sortere klosser!"


Jeg synes disse bildene over, fra kjøkkenet og barnerommet, beskriver hjemmet vårt og stilen vår (hvis det går an å snakke om noe sånt) ganske godt.
Jeg får ihvertfall 'godfølelsen' i disse rommene når jeg kommer sliten hjem fra studier, og det er jo det viktigste:-)

Flere herlige og personlige bidrag finner du HER.



Personal interior. 


11 kommentarer:

  1. Veldig artig utfordring denne måneden:-) Jeg er ikke med i NIB selv, men jeg nyter andres bidrag;-) Som jeg sikkert har nevnt 1000 ganger før, simpelthen elsker jeg din stil, og du er en av de jeg heier på i denne utfordringen:-)

    Klem

    SvarSlett
  2. Du har blitt tagget hos meg, ta en titt :)

    SvarSlett
  3. Så stilige bilder :)
    Lykke til i utfordringa!

    SvarSlett
  4. Spot on! Bilder som skriker 4.etg :) Flott bidrag :)

    SvarSlett
  5. Jøss for en inspirerende blogg du har, og jøssenavn alt det kule ting...
    Jeg følger deg videre.
    KJempe gøy.
    Ha en finfin dag
    Mvh
    Karianne

    SvarSlett
  6. Love it!Love it! Love it!
    ..det er et skikkelig herlig farget retro hjem hos dere-gir meg så masse energi med slike deilige bilder*smile*

    Lykke til i konkurransen, og flott uke videre*smile*
    klemmer til deg

    SvarSlett
  7. Fantastisk! Jeg digger alt jeg ser jeg :-)

    Klem

    SvarSlett
  8. Du har et flottanes hjem. Liker!

    Masse lykke te i utfordringen.

    SvarSlett
  9. Herlege, herlege bilder! Og skikkeleg 4. etg. Det skil deg frå andre! Lukke til i utfordringa!

    Søndagsklem

    SvarSlett
  10. Flott bidrag! Herlige bilder!
    Du har en flott blogg her som jeg gleder meg til å følge videre (la meg akkurat til)
    Ønsker deg en fin kveld
    Jeg tar meg en liten bloggrunde før jeg skal stupe i seng :)
    Klem Tonje

    SvarSlett