lørdag 28. april 2012

Ilon Wikland


I dag var jeg på loppemarkedet på Majorstuen skole.
Det var HELT ville tilstander!
Jeg er vant til mange folk på loppis, men idag ble jeg helt satt ut.
Puh, sier jeg bare...
Men de hadde mye fint, og jeg tror det var mange glade loppekjøpere der i dag.
Jeg kjøpte kun én ting,
denne innrammede barneplakaten av Ilon Wikland fra 1976.
For 50 kr!
Tror dette er mitt beste kjøp så langt i år,
jeg bare elsker illustrasjonene hennes.
Barndomsminnene kommer strømmende på:-)


Det er sikkert mange av dere også som kjenner igjen disse tegningene,
Ilon Wikland har illustrert mange av Astrid Lindgrens bøker.
Dette er de bøkene vi har. (ikke kjøpt på loppis i dag;-)

God lørdagskveld til deg!


I found a poster by Ilon Wikland from 1976 on the flea market today!
She has illustrated many of Astrid Lindgren's (author of Pippi Longstocking) books.
I'm so happy with my find!
Wish you all a happy Saturday:-)



17 kommentarer:

  1. Ååå, skikkelig misunnelig her nå! For et kupp!
    Akkurat som deg elsker jeg illustrasjonene hennes:)

    SvarSlett
  2. Hei Louise. Så nettopp på funnene dine. Likte godt bildet du fant. Karusellene er gamle leker.
    God lørdagskveld til deg også:)

    SvarSlett
  3. Ojojoj, akkurat det er grunnen til at jeg holder meg unna loppis i Oslo, hehe..har vært på en del, og det er heeelt crazy!! Men for et flott funn!! Kjente igjen strekene med èn gang, og tenker "Lotta i bråkmakergata" :)

    Klemmer

    SvarSlett
  4. Var jo og på loppis idag, sykt mye folk, og mindre ting enn ifjor på det samma loppiset...det har blitt for populært, og folk har blitt for bevisst på hva de har studd vekk i skap og skuffer og boder og kjellere. Så da blir det færre skatter å oppdrive på loppisene. Men jeg fant da endel fordet ;) Bare mindre enn ifjor!

    Håper du har en finfin helg :)

    SvarSlett
  5. Nydelig funn. Ser ut som masse herlige detaljer i det bildet.Fantastisk illustratør. Masse inspirasjon å hente.
    Det var litt loppekaos i Trondheim også i dag.

    SvarSlett
  6. Å, den var du heldig med! Jeg husker veldig godt disse illustrasjonene fra da jeg var liten. Bildet ditt kan man gå på oppdagelsesferd i om og om igjen, og stadig finne nye detaljer. Moro :-)

    Og det er forresten bare å pin'e ivei :-) Moro det også!

    Klem

    SvarSlett
  7. Hei, så morsomt. Jeg var også i kaoset der, og gjett hva jeg holdt i hånden (åpenbart en stund før deg). Men i det barna mine ble meiet ned av gale loppejegere innså jeg at det ikke var verdt det, så jeg rusket med meg det jeg hadde kjøpt allerede og satte nesen mot Frognerparken. Virkelig ville tilstander der i dag! Men bildet ditt er superfint, og akkurat nå angrer jeg bittebittelitt på at jeg ikke sloss meg gjennom kaoset for å få betalt for det....
    Gleder meg til å se det når du får det opp på veggen :) Fin lørdagskveld til deg og dine.

    SvarSlett
    Svar
    1. Siv Iren: så morsomt sammentreff. Men jeg må innrømme at jeg var glad du ikke kjøpte det, så jeg fikk sjansen istedet:-) Var glad jeg ikke hadde med meg mine barn i dag, fælt når det blir så mange mennesker.
      Også ble det litt vanskelig å gå og titte med det bildet på slep, for det var jo ganske stort. Så det ble med den ene loppen. Men jeg er happy:-)

      Slett
  8. Sikke en skøn plakat - jeg kender den ikke, men kan levende forestille mig hvor stort et indtryk dens mange fortællinger vil gre på et lille arn. Godt køb, bare 50 kroner!!

    SvarSlett
  9. Så koselig et bilde.Nei jeg var ikke på Majorstuen men på Grorud,der var ville tilstander der med.Var på Ragna Ringdalsenter etterpå og der var det heldigvis roligere.Møtte noen som hadde vært på Majorstuen og de sa det var helt sykt med folk der.De kunne kanskje ha fordelt noen av de loppemarkedene som var forrige helg med denne helgen:)Ja,jeg fant masse fint....men noe skal bli med i Birkelunden og videreformidles:)
    ha en kos kveld
    klemklem

    SvarSlett
  10. Hei, så utrolig gøy med det bildet . Hun erjo bare så flink med så mange fantastiske illustrasjoner:-D

    SvarSlett
  11. Nesten litt skummelt å dra på loppemarkeder. Ihvertfall med barn! Har jeg merket. Folk er helt ville. Bokstavelig talt. Løper ned barn og barnevogner som om det stod på liv å død. Sier bare en ting - slapp av!
    Så får vi se hvordan neste loppemarked blir. Uææ.. ;)

    SvarSlett
  12. Å det var et fantastisk funn! Nydelig illustrasjon :)

    SvarSlett
  13. Åh! Så UTROLIG fin! <3
    Min favoritt-Ilon Wikland-bok tror jeg må være "Au, det gjer vondt". Spennende sommeridyllhistorie og pedagogisk førstehjelpsopplæring i ett. Vi leser den stadig vekk!

    SvarSlett
  14. Så mye fint du har funnet! Kom over bloggen din via Designhund! Masse lekkert her inne!

    SvarSlett
  15. i have the same books...in german :-) greetings from berlin

    SvarSlett