mandag 23. april 2012

Lørdagslopper

Plastnett, dynetrekk i rosatoner og to gamle smykker med glassperler.

To emaljekopper - design av Kaj Franck, Finel, made in Finland. Fine, men dessverre ganske slitt.

'Trygg trafikk' barneservise av ulik årgang, to bakerste Inger Waage for Stavangerflint, nærmeste Figgjo.

Jeg får aldri nok av gamle rammer..
Samboeren fant to gamle Playmobil sett, komplette og i original esker. Et romskip og en ridderborg.

Han kåret dermed dagen til beste loppemarked-dag noensinne! :-D

Vi var innom tre loppemarkeder på lørdag, dette er noe av det vi fant.
Jeg fant også to stoler som jeg skal vise i et annet innlegg.

Søndagen ble brukt til rydding i skuffer og skap,
flere søppelsekker står nå klare til å gis bort
til neste helgs loppemarked på Majorstuen skole.
For, ja, vi gir faktisk bort også;-)
Hvis noen (les; min mor) skulle lure...


P.S. Bli gjerne med på min give away!



Flea market finds.



18 kommentarer:

  1. Hihi. Min mor lurer også på om det ikke er på tide og fylle noen sekker hjemme hos oss :)
    Vi var også på loppis i helgen, men ikke før kl 14 på søndag og da var nok skattene borte. Ble litt klær til Ylva da og litt bøker til Kåre Maloney :)
    Fine ting du hadde funnet. Er litt stress med loppis i oslo ettersom det er så MYE folk, men kjenner jeg savner den muligheten med å gå fra marked til marked. Det er jo fantastisk!
    Herlig sesong vi går inn i nå.
    Ønsker deg en fin uke!
    Klem fra Dina!

    SvarSlett
  2. Flotte loppefunn !!
    Likte så godt den blå plastkurven :)
    Lekkert stoff og smykker også ;)

    Klem fra Janne som skal tenke på deg, neste gang jeg kommer over en "kuledings! ;)

    SvarSlett
  3. Arhmen altså, herlige fund. Er VILD med net-tasken og den blå farve.

    SvarSlett
  4. Sikke lækre ting du har fundet dig -
    er helt vild med din fine blog.
    Kig endelig rundt om min, hvis du får lyst.

    SvarSlett
  5. OH! Som jeg lengter etter loppesesongen når jeg ser funnene dine. De Playmoene er skulle jeg gjerne hatt :D
    En sånn kopp med fugler har jeg faktisk stående på pulten min. Den er helt fin ser jeg nå. Mamma og pappa som kjøpte den da de var unge.
    For meg ser dette ut som en drømmeloppis :)

    SvarSlett
  6. Hvor har du da bare været heldig, sikke mange skønne ting du har fundet, jeg er også vild med den blå taske og Inger Waarge lavede jo de skønneste børne stel, så heldig at have fundet nogle af dem.
    Rigtig fin blog du har, glæder mig til at følge med her fremover.

    SvarSlett
  7. Ahh, det romskipet hadde broren min!! Nostalgi til tusen :)
    Tenk å finne noe sånt komplett!!! Tror jeg neppe noen gjør igjen!

    Nå KLØR det i loppisfingrene mine her...har gått glipp av noen store loppiser pga foto..jaja, det er jo gøy begge deler ;)

    Klemmer

    SvarSlett
  8. hihi! ja det gir en god følelse det der å gi noe tilbake :)
    Fine lopper og Playmo e jo helt toppers!

    SvarSlett
  9. ojojoj så fine lopper! lillebroren min hadde den Trygg Trafikk skålen fra Figgio, tror jammen min mor har den enda :) *♥*

    SvarSlett
  10. Å, så koselig!! Sånne røde emaljekopper hadde mamma da vi var små. Pleide å ha de med på tur og drikke kakao av de *mimre, mimre* :)

    SvarSlett
  11. Så mange fine loppefunn! :) Lykke :D Hadde også en slik Trygg Trafikk skål en gang, men den gikk i tusen knas i gulvet... :(
    Bli forresten gjerne med på give away inn hos meg :)

    SvarSlett
  12. Så mye fint! Utrolig gøy når man finner små skatter:-)

    SvarSlett
  13. Så mye fint du fant!!!
    Tipper disse playmo-settene faktisk er verd en del penger om de fortsatt lå i eska. Kos dere med fangsten! Håper det dukker opp noen loppiser her også snart.

    SvarSlett
  14. WOW! Så fine lopper! Stolen var jo fantastisk, og det nederste barnefatet hadde jeg da jeg var liten:) Artig å se det igjen!

    SvarSlett
  15. Hei!
    Så mye fint! Storesøsteren min hadde det trygg trafikk-settet, og har det ennå. Søte kopper, og elsker det plastnettet :-) Og så den Playmobilen, da. Den er gull verdt!
    Klem :-)

    SvarSlett
  16. Skjønner veldig godt at samboeren var begeistret for de Playmosettene - må være ganske sjeldent å finne det i originaleskene. Mye annet fint og, særlig barnetallerknene.

    SvarSlett
  17. Sitter her og bare gaper! Er det muuuulig å være så heldig på loppis da :-) Hvor er disse loppemarkedene som har slike Playmo skatter? Jeg finner bare plastblomster og stygge duker... ikke bitter i det hele tatt :-) hehehe

    SvarSlett