onsdag 9. mai 2012

Dukken, og dukkens vogn + teppe




Dukken til Propelli har det godt for tiden...
Ikke bare blir den godt stelt av sin 2-årige 'mamma',
dukkens vogn har til og med fått en vårlig makeover.
Den gule liggedelen (som man kan se bla. HER) har blitt byttet ut med en rød,
som manglet understell og derfor har ligget i boden i mange år.
Dessuten kan dukken nå holde varmen med stil (?),
 jeg har endelig fått sydd en dukkedyne.

Litt skjeve sømmer, kan man si..
Jeg er en utålmodig og unøyaktig syerske,
og det er dessuten første gang jeg har prøvd meg på lappeteppe.
Men ferdig ble det, og datteren ble fornøyd
- det er jo faktisk det viktigste;-)



I have made a new quilt for my daughters doll carriage.

10 kommentarer:

  1. Akkurat lik dukkevognbag som jeg hadde da jeg var liten :) Min står hjemme hos pappa og er nesten like fin til tross for at den er blitt lekt med av mange barn. Skikkelig kvalitet med andre ord.
    Fin dyne du har sydd, ekstra kjekt med det en har laget selv synes jeg.

    SvarSlett
  2. Den er så kul den dukkevognen, og lappeteppet var skikkelig stilig. Gult og rødt sammen er digg.

    SvarSlett
  3. Herlig Simo vogn! Lillemor skal arve en av farmoren hennes når hun er klar for det, gjett om jeg gleder meg ;-) Fant lik rangle-lenke, bare med katter på, på brukten for 8kr. fantastisk fine!

    SvarSlett
  4. Tenker det er ei populær vogn ja :) Det øverste bildet var så fint, mange fine røde detaljer! Bollene er hengt opp med et spesielt oppheng fra jernia, så de henger trygt og godt :) Jeg måtte nemlig spørre om det selv :) Ha en fin kveld! KLEM.

    SvarSlett
  5. For en dukkevogn, får lyst på den selv. Dukkedynen ble jo perfekt kjempe kul og fin :)

    SvarSlett
  6. Det er nesten som å se inn på det rommet jeg hadde da jeg var liten. Morsomt.
    Klem, Drude

    SvarSlett
  7. Åååå husker de dukkevognene. De er jo så søte.
    Synes du har vært kjemeflink med vognteppet, og litt skjeve sømmer er jo bare sjarmerende :o9))
    ha en fin kveld
    Klem ;o)

    SvarSlett
  8. Synes du har vært flink med det lappeteppet,du har ihvertfall fått ihop noe...mere enn hva jeg kan si:)
    ha en bra dag
    klem

    SvarSlett
  9. Skeive sømmer er det aldri noen andre enn den som syr som ser;)

    Jeg må pent innrømme at jeg kommer til å kopiere den colakassa med biler.. Har en sånn selv som jeg har tatt med helt fra Junaiten, og ser nå at den er perfekt til små biler og tog som ligger strødd rundt overalt. Men det blir i vår neste bolig, for nå er den pakka bort!

    Hilsen hermegåsa :-D

    SvarSlett
  10. Du imponerer ;) Her er vogndyne pluss underlag fremdeles på vent. Ting tar tid! Så flott den røde baggen var også, jeg kjenner det iiiler i magen!

    Bygdøy MÅ vi komme oss til snart, kjenner vi har stort behov for det. Her er vi bøte forkjøla etter 17 mai men var en veldig fin dag. Koselige bilder du deler!

    SvarSlett