mandag 7. mai 2012

NIB-utfordring: Nytt møter gammelt

Eller: Gammelt møter nytt.
Og: Gammelt (for noen) blir nytt (for meg).
I 4 etg er det visst overvekt av det gamle..


I høst lagde samboeren min et langbord.
Det skulle vi bruke til 2 års feringen av datteren vår.
Han fant et gammelt sammenleggbart bord som skulle kastes i bakgården vår,
skrudde av klaffe-bena, spraymalte de hvite,
kjøpte to finerplater (én med eik-overflate og én vanlig),
sagde de til i ønsket størrelse, limte de sammen til en tykk bordplate,
lakkerte overflaten og skrudde på de gamle klaffe-bena.
Vips - nytt møter gammelt!
Og vi hadde et langbord til bursdagsfest;
det viste seg dessuten å være så praktisk at det har blitt stående i stua.
(Selv om det er litt stort)
Perfekt til puslespill, tegning og lek,og ikke minst
- nå har vi plass til å ha mer enn to personer på middagsbesøk!

Denne delen av stuen har ikke blitt vist ofte på bloggen,
og lovte å vise resten senere...
Vel, jeg fikk litt sperre og har derfor ikke vist den før nå;-)
Den var gammel for noen,
og med litt spraymaling på gavlen ble den ny for meg.


Nye bøker møter gammel hylle!



De hvite stolene er også nye for meg, men gamle for noen.
De kjøpte jeg på loppemarked for noen uker siden til 20kr stykket.
Jeg hadde egentlig tenkt til å ha de på balkongen,
men synes de passet så godt til hyllen og bordet.
Hvitt metall x 3!

Dette var mitt bidrag til NIBs mai-utfordring: Nytt møter gammelt,
flere bidrag finner du HER!



My contribution to NIB's challenge this month: New meets old
This text is to long to translate,
please use the Translate-gadget in the sidebar:-)

15 kommentarer:

  1. eeeeelsker det! Wohoo! Dere har det så fint, og den stringhylla er til å dø for. dåne. ;D

    SvarSlett
  2. Så utrolig flott dere har det.
    Kjempe fin string hylle, kunne tenkt meg den ja. :O)

    Linda

    SvarSlett
  3. Flott flott:)Blir det samme her gammelt/brukt møter veldig lite nytt:)
    ha en fin kveld
    klemklem

    SvarSlett
  4. Å hæææællemåne!! Var den så stor og den stringhylla du fant?!?!? Iiiiik, så heeeeldig du har vært! Den ble jeg skikkelig jalox på. Kjempefint. Jeg liker så godt hjemmet deres!

    SvarSlett
  5. Knallfine bilder!
    LIKER!!
    Sliter med å finne noe nytt her og, har vridd hjernen...
    Masse lykke til!:)
    klem

    SvarSlett
  6. Så fint! Tenk at du fant de String-hyllene på loppemarked. For et funn!
    Lykke til i utfordringen.
    Klem :-)

    SvarSlett
  7. Såååå stilig det er i spisekroken deres !
    Og så gøy å se et sånt oversiktsbilde :)
    Kuleste stringhylla ;)

    Lykke til :)
    Klemmer

    SvarSlett
  8. Jeg er heldig i dag. Jeg traff en blog som heter som min blog :-)
    Mange hilsen fra Berlin fra Frau P vom 4.OG

    SvarSlett
  9. fint:) Jakter på samme type stringhylle

    SvarSlett
  10. Så fint bidrag. Liker det utrolig godt! :)
    Masse lykke til i utfordringen.

    SvarSlett
  11. Du fikk til et kult bidrag da, selv om du ikke har så mye nytt :) bordet ble dødskult, kjekt å ha et hobby bord. Jeg kan fortsatt ikke fatte at du fant den stringhylla på loppemarked. Heldiggris
    Synes du var flink til å organisere bokhylla di, den ser jo kjempekul ut.

    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  12. Tenk å finne en stringhylle på loppemarked?! Fy søren du har flaks! :) Håper jeg har like mye flaks engang. Hehe.

    SvarSlett
  13. Wow, string på loppis! Det var jammen ikke verst!
    It's a beauty:)

    SvarSlett
  14. Veldig artig å se at ikke alle har shabby chic stilen hjemme. Blir liksom litt kjedelig og likt det. Dette var sprekt og artig selv om det ligger laaaaaaaaangt unna min smak;-) Anne Jeanette

    SvarSlett
  15. Oi!! Just LOVE your style!!! Hver gang jeg er inne hos Deg, mimrer jeg om barndomshverdagen min hjemme med besteforeldrene mine!! Takk gode Du!!
    Glad dag ønskes Deg! klemz :))

    SvarSlett