mandag 25. juni 2012

Bruktfunn langs veien

Noe av det morsomste med bilturer utenfor storbyen 
(bortsett fra den flotte naturen og å komme frem dit man skal) 
er å plutselig oppdage små bruktbutikker langs veien.
- å svinge av veien på ren impuls 
- å ta en kjapp runde i lokalet mens mann og barn venter i bilen
- å komme ut med bruktskatter som får en til å smile


Dette skjedde både denne helgen og forrige,
her er mine bruktfunn langs veien i Telemark:
(billige var de også, og det er nesten halve moroa for en Oslo-kvinne)


Jeg digger, digger, digger slike kitchy, vintage souvenirer, og denne var SÅ kul!
Fra forrige helg: barnedynetrekk, vase og koselige barnehefter.
Jeg ♥ Tove Jansson
5 retro glass i glade farger
Cathrineholm smørsmelter (billig!) og Mr. Spice

'Bråbremser' du også hvis du oppdager en brukthandel langs veien?

Jeg så forresten nettopp at Med et lekent sinn
hadde laget en miniguide til bruktbutikker hun hadde besøkt i Østfold. 
De skal jeg jammen meg huske på neste gang jeg er i de trakter:-)



Various things found in thrift shops
along the country-road this weekend and last.


16 kommentarer:

  1. Ja kan love deg at jeg bråbremser:)Tverrsnur...
    Flotte funn,og det beste er jo at en får de til en bra penge..
    ha en fin kveld
    klem

    SvarSlett
  2. oh nice finds!! i love vintage souvenirs and cathrineholm :)

    SvarSlett
  3. ja, jeg unner deg en "billig tur" på bruktmarkedet litt utenfor storbyen.
    jeg bor jo i paradis sånn sett:)
    fine saker du fant..jeg har kjøpestopp,
    ..for et par uker iallefall..
    fin mandag til deg

    SvarSlett
  4. Så fine funn! Digger den kitchy souvenir-greia jeg og. Var kul! :) Ja, jeg bråbremser om jeg ser skilt med loppemarked eller bruktmarked. Så lenge det ikke er en bil rett bak meg. For da snur jeg bare en plass lengre fremme ;-P Hehe. Håper på å se noen bruktbutikker når jeg skal på harry tur til sverige nærmere helga. Gøy, gøy! :)

    Klem Lene

    SvarSlett
  5. Fine, fine ting. Og gamle barnebøker kan man vel aldri få nok av... Personlig kunne jeg lagt opp en hel ferierute kun etter bruktbutikker. Jeg har foreslått det for mannen i huset, men tilbakemeldingene var ganske lunkne..

    SvarSlett
  6. Hehe! JA om æ e aleina i bilen så.. mannen streike..:)

    SvarSlett
  7. Heldige du!!!

    Ja, bråbremser bittelitt vaffal...men her nede vet jeg om de fleste...må få tatt meg en roadtrip snart :)

    SvarSlett
  8. Oh, yes! ja, da heier jeg ut og så er det duket for en mini-pause. Spesielt i Danmark synes mann og barn dette blir ganske slitsomt, det er jo så mange bruktbutikker og sporadiske loppis der langs veien.
    Min favoritt blant dine nye fine ting er smørsmelteren- Cathrineholm.
    Fin kveld til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  9. Bråbremser ja. Tror det sitter i foten :D
    Herlige funn. Det er ikke mye som slår å tusle inn i en bruktbutikk full av forventning :)
    Likte alt jeg.

    SvarSlett
  10. Skulle virkelig ønske at jeg kunne bråbremse, men uten lappen ig bil er det vanskelig :( men utrolig hvor mange kule funn du har fått rasket med på turen! Det øverste bildet er det fire suvernirer i ett??? Kult!

    Kos deere på neste biltur :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tine: Ja, det er fire suvenirer i ett.
      De er alle festet på den svarte bunnen.

      Slett
  11. Du har altså så utrolig masse stilige ting.
    Skikkelig morsomt å kikke innom bloggen din. Da tenker jeg på mor og far, de hadde slike ting i leiligheten sin da jeg var lita :)))))
    Ha en herlig dag
    KLem

    SvarSlett
  12. Jepp !
    Det gjør jeg ;)
    Så gøy det er å oppdage nye bruktbutikker, og ekstra stas med hyggelige priser.Så mye fint du fikk i da ! Glassene var superkule og CH da , HELDIG :)

    SvarSlett
  13. Fiiin funn!
    Her på Vestlandet er det ikke så mye av sånt...
    Bruktbutikker langs veien, mener jeg.
    Reiser Nordover i morgen og der er det heller ikke vanlig..
    Men bruktbutikker har de:)

    SvarSlett
  14. Så fine ting! Jeg blir også veldig tiltrukket av sånne kitchy souvenirer. Fant en Frihetsgudinne på Fretex her en dag - og jeg har ikke vært til New York engang.
    Og den smørsmelteren! Har aldri kommer over Cathrineholm på loppis eller annet. Er det bare på Østlandet man får tak i sånt, mon tro?
    Ha fine sommerdager.
    Klem,
    PS Og JA, jeg stopper alltid!!

    SvarSlett
  15. Å ja, jeg bråbremser rett som det er. I dag fant jeg forresten fire gule eggeglass på martna, Stavangerflint, de var fine, og passer godt til mine gule Teema-asjetter. Smørsmelteren var kjempefin, og kalenderen fra Paris var veldig morsom!

    SvarSlett