søndag 10. juni 2012

Sommerens favorittmiddag?



Kyllingkjøttboller m/ koriander, chili og rødløk + tzatziki + salat + pitabrød

Denne retten ligger an til å bli en av sommerens favorittmiddager hjemme hos oss.
Vi har alledere spist det et par ganger, og er enda ikke lei.
Lett og god mat, lagd i en fei.

Oppskriften fant jeg på nett for en stund siden, men jeg husker dessverre ikke hvor.
Derfor tenkte jeg å dele den her:

Kyllingkjøttboller:
> Kyllingkjøttdeig
> Rød chili, finhakket
> Hvitløk, finhakket
> Rødløk, finhakket
> Koriander
> Chilipulver
> Kummin
> Salt og pepper

Bland ingrediensene sammen i en bolle, 
og form deigen til flere små kjøttboller (eller færre store),
som stekes i panne.

Server med hjemmelaget tzatziki, salat og pitabrød. 
Man kan også putte kjøttboller, salat og tzatziki inn i pitabrødet,
men personlig synes jeg det fort blir litt klissete;-)


Hva er din favorittmiddag om sommeren?



8 kommentarer:

  1. Dette så veldig godt ut :)
    ( har jeg fortalt deg at jeg er utdannet kokk ;)
    Skal prøve denne oppskriften en dag, elsker å bruke urter i maten !
    Favoritt for tiden..må nok være kyllingsalat.

    Klem fra Janne

    SvarSlett
  2. Mm, det så godt ut! Kan ha alt mulig med/ i pitabrød. Hadde fiskekarbonader her om dagen. Med pitabrød og salat. Nam, nam :) Hehe.

    Og gratulerer med vellykket gårsdag da :) Tipper det var gøy!

    Klem Lene

    SvarSlett
  3. Hei Det hørtes super godt ut. Favorittsommermiddagen for meg er enten kokt blomkålhode med ostesaus og sprøstekte baconbiter servert med nypoteter. Eller alternativ to: Eggerøre, Nypoteter med hvit saus og fersk gresslauk servert med saltmat (aka foreksempel spekeskinke)

    Det er skikkelig sommer snadder!

    SvarSlett
  4. Mmm...ser deilig ut! Må prøves! Her er vi veldig glad i grillet laks om sommeren :)

    SvarSlett
  5. Deilig! Takk for tips ;)

    Ha en super uke start!

    Vicky

    SvarSlett
  6. Takk for tips!

    Zopp Design har et stort sommerblogglotteri gående.

    Mange spennende premier og masse artig innhold.

    Ta turen innom oss!

    SvarSlett
  7. Så kjempegodt ut!
    Har du oppskrift på tatzikien?

    SvarSlett
  8. nydelig bilde
    og fristende meny :)

    SvarSlett