onsdag 29. august 2012

Slik har vi det på hytta - del IV

Spiseplassen

Litt laber blogglyst i det siste,
men her kommer flere hytte-bilder fra i sommer.

Denne gangen fra spiseplassen i stuen.

Del 1, 2 og 3 av hytte-serien finner du ved å klikke på tallene.



Planen på sikt er å male både gulv, tak og vegger hvite.
Men det er jammen ikke lett å få til slike store prosjekter på sommerferie med 2 små barn.
Til neste år kanskje? Satser på det!



Lampen med bjørkeblader lagde samboeren min
for et par år siden av 2 mm bjørkefiner skåret til med laserkutter. 
Lyset skinner så fint gjennom bladene når det er mørkt. 
Og ja, den er inspirert av 'Norwegian forest' - lampen.
Vår egen budsjett-versjon, bare;-)



Spisebordet har min grandonkel laget.


Her inntas måltider når vind og vær ikke tillater at vi kan sitte ute.
Og rekemåltid for to når barna har lagt seg.
Kos!


Our cabinlife - part IV.
The dining area in the livingroom.



16 kommentarer:

  1. Mysigt:) Flott lampe forresten.

    SvarSlett
  2. Kul lampe! Hvordan lager man en sånn en liksom !?! Og kanskje dere kan ta litt om gangen, male en og en vegg? Blir sikkert utrolig lyst og sommerlig med helt hvitt :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Rosablokken: Lampen er laget av 1.5-2 mm tynn finér. Egendesignet mønster er skåret ut med en laserkutter, et digert drog av en maskin som de hadde på det forrige arkitektkontoret samboeren hvor jobbet. Den er utrolig presis og kan skjære/brenne/frese gjennom tre/acryl/papp/osv (mye brukt til arkitekturmodeller o.l.). Når finéren deretter bøyes (fordi den er tynn er den også myk) vil mønsteret stå ut litt. For å feste den i en sirkel skar han også ut små hull som jeg sydde sammen med hamptau. Og så er den festet til en gul, NUD-pendel.

      Slett
  3. Blogglysten vært litt laber her og.
    Har sagt det før men sier det igjen,så koselig på den hytta deres....Må være et deilig sted å kunne dra til....
    lampa er jo bare kjempefin,flink samboer du har...:)
    fin dag til deg
    klemklem

    SvarSlett
  4. Så ut som en kjempehyggelig hytte :-) Ånei, ikke mal ALT hvitt da... Tror det er på vei ut med stormskritt, og hytta er jo ikke det man pusser opp ofest. Sommeren er til for å kose seg. Det er jo så fint som det er, eller ok, mal veggene da :-) Håper vi ses på Dejm i år også forresten

    SvarSlett
  5. Så koselig hytte dere har! Var det i Kragerø, eller husker jeg helt feil? Det er jo der Fauna-Henriette over her bor;)
    Hytter er jo litt sjarmis når det er trehvitt synes jeg. Men skjønner at man får lyst til å male.

    Litt laber bloggeform selv, har mye å blogge om, men det er så tiltak mellom pappaesker og unger. Men, jeg tror jeg er sånn gradvis i gang igjen. Har aldri vært noen storblogger, da. Men litt her og litt der. Høsten er bloggetid, da begynner vi å låse oss inne med datamaskinen igjen;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Linnosaurus: Hytta ligger i Farsund kommune.
      I Kragerø besøker vi mine svigerforeldre som har hus der.

      Gleder meg til å se mer fra ditt nye hjem, forresten:-) Spennende!

      Slett
  6. Koselig! Selv om hvitt fra gulv til tak er fint, er det likevel noe sjarmerende med trehvitt på hytta..
    :)

    SvarSlett
  7. Hyttelivet ser herligt ut! :-) ha en finfin kveld!

    SvarSlett
  8. Takk for alle koselige kommentarer!
    Og som svar til Fauna, Linnosaurus og mellaogmalla så burde jeg kanskje presisert det med maling litt nøyere i teksten. Planen er å beholde det trehvite, bare friske opp med et strøk på vegger, og male taket (som er ubahandlet og gulnet) trehvitt. Herdins extra hvit heter beisen vi skal bruke. Og gulvet er samboeren og jeg litt uenige om, jeg vil ha hvitt, blankt, han vil ha lys grå (fint det også!). Forhåpentligvis blir det noe av planene til neste år:-)

    SvarSlett
  9. Så utrolig koselig! fikk flashback fra min egen barndom her nå - hytta i trøndelag:)

    Ragnhild

    SvarSlett
  10. Tror kanskje jeg bare hadde blitt på hytta jeg, så koselig!!

    SvarSlett
  11. Det ser ud til at være et sted, man ikke har lyst til at tage hjem fra! Meget hyggeligt - og så de udsigt!! :)
    (Og lidt Cathrineholm skader bestemt heller ikke!)

    SvarSlett
  12. Igjen, veldig deilig hyttestemning! Alltid mye "burde burde", he he ; )

    SvarSlett